Klacht: verkeerde informatie

op 07 maart 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Zondag 28 feb 2016 waren wij bij Ikea Amsterdam; de tuinset Sundero was in de aanbieding (deze gaat uit het assortiment). Aangezien wij bij Emmen wonen, en met de personenauto waren, waar de tuintafel moeilijk inpast, vroegen wij bij de servicebalie over de mogelijkheden in Groningen. Hier was hij voldoende op voorraad; Alleen werd er niet bij verteld dat de set daar ruim 250 euro duurder zou zijn!!
Als dit verteld was, hadden wij deze kunnen laten bezorgen; iets anders regelen met vervoer etc.
Nu stonden wij maandag 29 feb in Ikea Groningen voor een voldongen feit, dat de set 250 euro duurder was, of weer 4 uur !!! rijden naar Amsterdam en terug.
Voor de Consument is deze informatie niet beschikbaar (anders dan betaald bellen) Zelfs de service balie kon voor ons niets bekijken in Zwolle.
Na een klacht ingediend te hebben bij Ikea Groningen, komt het antwoord dat elke vestiging zelf de prijs mag bepalen. Dit snap ik, maar bij een servicebalie moeten ze dan wel de juiste informatie verstrekken, zodat je een keuze kúnt maken.

Als ik de set Sundero tegen de lagere prijs kan kopen: tafel -90 euro en stoelen -30 euro (normaal 199 en 69 euro)

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juni 2016 om 10:38 geantwoord

Hej Marianne,

Onze excuses voor de late reactie. Wegens onverwachte drukte lezen we je nu pas. We geven graag uitleg. Onze woonwarenhuizen mogen zelf prijzen bepalen, als vaste prijs of voor aanbiedingen, acties, in de koopjeshoek of in het restaurant. Dat prijzen per vestiging, in de IKEA webwinkel en per land kunnen verschillen is terug te lezen op onze site: http://bit.ly/GISXGQ We snappen dat het erg vervelend is dat je niet van te voren bent geïnformeerd. Helaas is het niet mogelijk om achteraf nog de korting te verrekenen.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Schneeuwbal