Klacht: verkeerde gezondheidsverklaring, bereikbaarheid en oplossingsvermogen

op 14 januari 2019 over CBR in de categorie Overheid

Op 07 januari jl. wilde ik een gezondheidsverklaring aanvragen voor een dag-rijopleiding om mijn BE rijbewijs te behalen.
Op de 1 of andere manier (dit kan ook mijn fout zijn) kreeg ik bericht over een gezondheidsverklaring voor C, CE, D of DE en er werd gemeld dat ik naar een keuringsarts moet. Dit is uiteraard onjuist. Na ontelbare pogingen, waarbij ik steeds na 11 en halve minuut werd verbroken na 2 dagen eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Werd doorverbonden, weer 23 minuten in de wacht. Gelukkig weer iemand aan de lijn. Die moest navragen bij een collega en werd weer 12 minuten in de wacht gezet.
Bij het aanvragen moet alles via Mijn CBR , via de site en digitaal Logisch in deze tijd. Maar voor mijn probleem hadden ze geen directe oplossing. Niet via Mijn CBR en ook zij konden het zelf niet?!?!?! Ik moet de verkeerde gezondheidsverklaring uitprinten, alle pagina’s met pen doorkruizen en begeleiden van een brief met uitleg, zodat zij een nieuw besluit konden sturen. (wat een jaren 8090 oplossing!)
Bij de Primera werd mij al gewaarschuwd toen zij zagen dat het naar het CBR moest. Toen maar aangetekend verstuurd op woensdag 09 januari. Vandaag geprobeerd te bellen of het ontvangen was en te vragen hoe snel het verholpen kan zijn (want kan nu geen afspraak maken bij de rijschool). Maar helaas niet bereikbaar!!! Overigens gaf mijn rijschool ook aan dat de ene keer het na 2 dagen, dansel 2 weken maar zij kennen ook gevallen van 6 maanden voordat e.e.a. is opgelost?! Schandelijk voor een instituut met een monopolie positie!

Ik ben tevreden als z.s.m. de juiste gezondheidsverklaring (voor het halen van een E achter B rijbewijs) in mijn CBR staat eng hier ook bericht over krijgt. Ook ligt de fout misschien in eerste instantie bij mij.........

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

10 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mudman