Klacht: Verkeerde bus

op 03 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Buschauffeur licht mij verkeerd in en laat mij in een stopbus instappen ipv snelbus.
Daarmee kom ik te laat op mijn werk.

Ik eis een schadevergoeding!

Schadevergoeding.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 04 juni 2016 om 10:52 geantwoord

Beste Rob,

Niet leuk om te lezen dat je van de buschauffeur verkeerde informatie hebt gekregen over de stopbus en/of snelbus. Ik begrijp dat je er van baalt dat je hierdoor te laat op je werk komt. Je kunt op de website de dienstregeling van de stop- en snelbussen vinden. Hier: https://www.vechtdallijnen.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor-1/ommenemmen.htm kun je de reisinformatie van Ommen naar Emmen lezen. Meer informatie over de stop- en snelbussen van Almelo naar Mariënberg kun je hier: https://www.vechtdallijnen.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor-1/almelomarienberg.htm lezen.

Excuses voor het ervaren ongemak! Ik hoop dat je op de terugweg wel met de juiste bus kunt reizen.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 04 juni 2016 om 14:25 geantwoord

Ik ga hier niet mee akkoord!
Ik vraag aan de buschauffeur of de bus naar Emmen gaat.
Buschauffeur weet amper het verschil tussen Ommen en Emmen. Nogmaals gevraagd aan de buschauffeur of de bus naar Emmen gaat.
Hierop zegt de buschauffeur ja, maar geeft niet aan dat de snelbus in 10 minuten ook op het station aan komt. Dit is wel een service die ik noodzakelijk acht vanuit Arriva. Normale Arriva werknemers zijn wel altijd zo behulpzaam, alleen deze tijdelijke krachten helaas niet.
Ik was in de veronderstelling dat de bus gewoon op tijd op het station was en tot mijn grote verbazing ging de bus dus langs alle kleinere dorpen.

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Rob, Ik kan me voorstellen dat je boos bent omdat de chauffeur niet heeft aangegeven dat er ieder moment een snelbus aan kon komen. Excuses hiervoor. Ik heb je signalering hierover intern doorgegeven zodat het meegenomen wordt in de evaluatie. In je eerdere bericht zie ik dat je om restitutie vraagt. Ik wil je het advies geven om het restitutieformulier op onze website in te vullen https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact.htm. Langs deze weg kan en mag ik daar helaas geen uitspraken over doen. Ik hoop dat de terugreis beter is verlopen. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Rvdelden