Klacht: verkeerde bezorgadres

op 04 augustus 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb een tomtom besteld bij Wehkamp van EUR 109,95. Bij mijn bestelling merkte ik dat ik al een account had en geen nieuwe aan hoefde te maken!
Ze hebben 8 jaar oude gegevens gebruikt! en het adres van destijds! Ik woon daar al 8 jaar niet meer en heb sinds dien 2 andere adressen gehad.
Na een bevestigings-email heb ik snel het adres gewijzigd, te laat uiteraard.
Daar is de tomtom afgeleverd bij de buren van het verkeerde adres!
Nu moet ik het zelf op gaan halen!! Dat doe ik niet, er is ook geen informatie of het onder / boven / ernaast bij de buren is afgeleverd. Dit kan bij 4 buren zijn afgegeven, waarvan 1 studentenhuis. Er kunnen makkelijk zo\’n 12 verschillende mensen het pakket hebben aangenomen.
Ik moet iedere week bellen naar Wehkamp om een nieuwe \’ophaal opdracht\’ te vragen voor hun chauffeurs om bij (wie weet welke) buren aan te bellen op mijn oude adres en het pakket terug te vragen.
Pas als de chauffeur de tomtom terugkrijgt, krijg ik mijn EUR 109,95 teruggestort.

Als ik mijn EUR 109,95 teruggestort krijg op mijn rekening.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemorgen Veerle, Dat is inderdaad een vervelend voorval. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de klant om vóór het afronden van de bestelling alle gegevens te controleren. Betreft het adres waar het is afgeleverd, dat kunnen wij wel inzien met postcode + huisnummer. Ik adviseer je om onze klantenservice te bellen op 038-8454545, zij kunnen deze vertrouwelijke gegevens aan jou doorgeven. Zoals mijn collega's ook getracht hebben u te vertellen, is het lastig voor ons om een afgeleverd pakket van een oud adres retour te halen en is dit verantwoordelijkheid van de klant. N.a.v. het juiste adres kun jij zelf de betreffende bewoners benaderen voor een retour of doorzending naar jou. Met vriendelijke groet, Webcare Team Wehkamp Dat is inderdaad een vervelend voorval. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van de klant om vóór het afronden van de bestelling alle gegevens te controleren. Betreft het adres waar het is afgeleverd, dat kunnen wij wel inzien met postcode + huisnummer. Ik adviseer je om onze klantenservice te bellen op 03808454545, zij kunnen deze vertrouwelijke gegevens aan jou doorgeven. Zoals mijn collega's ook getracht hebben u te vertellen, is het lastig voor ons om een afgeleverd pakket van een oud adres retour te halen en is dit verantwoordelijkheid van de klant. N.a.v. het juiste adres kun jij zelf de betreffende bewoners benaderen voor een retour of doorzending naar jou. Met vriendelijke groet, Webcare Team Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Beste Wehkamp, Waarom is het mijn verantwoordelijkheid als jullie bezorgers een pakket bij de buren afleveren? Er wordt geen naam of naambordje gecontroleerd op de deur of navraag gedaan bij de buren, door diegene?? Wat een merkwaardige gang van zaken. Ik ga zelf niet naar het oude adres om aan te bellen. Jullie mogen dit pakket zelf op gaan halen waar jullie het bezorgd hebben. Ik ga niet voor de vijfde keer, sinds dit voorval, contact met jullie klantenservice opnemen. En als steeds door mij aangegeven heb ik geen interesse meer in de tomtom, deze mogen jullie terugnemen. Regel het. Veerle

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Beste, Vervelend om te horen dat dit een onnodig lange kwestie aan het worden is. Echter is er vanochtend al contact geweest tussen jou en één van mij collega's waarbij er een retourafspraak ingepland is op het afleveradres. Ik vertrouw erop dat dit bij deze afgehandeld is. Nogmaals wil ik wel benadrukken dat het invoeren van het afleveradres tijdens het bestellen eigen verantwoording is en wij hiervoor niet aansprakelijk zijn. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Beste Frits, Wehkamp, Bedankt voor uw reactie, maar ik ben niet gerust: Hoe kunnen wij er op vertrouwen dat het bij deze afgehandeld is? Als de bezorger aanbelt en men is op vakantie? Men heeft het pakket niet meer? Of is gewoon niet thuis op dat moment? Hoe vaak moet men aanbellen? Hoe vaak moet ik contact opnemen met Wehkamp om een (nieuwe) retourafspraak te veroorzaken? Met groet, Veerle

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Beste Wehkamp, Na mijn email van 29 juli (de klacht is gemeld op 21 juli 2016) heb ik niks meer van u vernomen... We zijn nu twee weken verder en het is niet opgelost. Ik kijk nog altijd! uit naar uw reactie. groet, Veerle

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 05 augustus 2016 om 15:38 geantwoord

Beste Veerle,

Op deze manier duurt het wel erg lang. Ik begrijp dat dit erg frustrerend is.
Ik heb het huisnummer waar het afgeleverd is weten te traceren en op dat adres opnieuw een retourafspraak gemaakt en een melding gemaakt bij het magazijn dat er coulance is op uw retour.
Ik hoop dat het hierbij opgelost is en het pakket netjes terug komt.

webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Beste Veerle, Ik begrijp dat het op dit moment geen oplossing is, maar meer kunnen we niet doen dan een retourafspraak plannen. Dit is gebeurd op 06-08 en wij gaan er ter goede trouw vanuit dat het aan de bezorger meegegeven is. Ik wil je dan ook vriendelijk vragen het retourproces van 14 dagen af te wachten. Zodra het tomtom bij ons binnen is en verwerkt is, ontvang jij uiteraard z.s.m. het geld terug op je rekening. Mocht het na de 20e niet verwerkt zijn, dan vernemen we dat uiteraard graag van je. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Op 27 juni is het geld van mijn rekening afgeschreven, ik heb het nog steeds niet terug! Graag spoedige afhandeling, Wehkamp.

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Deze klacht is niet opgelost!

Reactie van de melder van de klacht Veerle de Muijnck

1 jaar geleden - Beste Wehkamp en Klacht.nl, Waarom staat deze klacht op status 'opgelost' ? Het is niet opgelost! De tomtom is niet opgehaald bij het 'oude adres' en ik heb het geld niet op mijn rekening gestort gekregen! Graag uw reactie. Veerle

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Beste Veerle, Bedankt voor je bericht. Bij het plaatsen van een bestelling ben je zelf verantwoordelijk voor het controleren van de juiste (adres)gegevens. Wij versturen het pakket naar het bij ons bekende adres. Het pakket mag, tenzij anders door jou aangegeven, worden afgeleverd bij buren. Je kunt het pakket dan eventueel zelf op het afleveradres ophalen. In dit geval hebben wij een afspraak gemaakt om het pakket daar door de DHL bezorger weer op te laten halen. Indien het pakket wordt opgehaald wordt het binnen 14 dagen retour verwerkt en storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Ik begrijp dat het erg vervelend is als het pakket niet boven water komt, wij kunnen in deze kwestie echter niet meer voor je betekenen. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag Veerle, Zou je een mail naar socialmedia@wehkamp.nl kunnen sturen met je klantnummer en telefoonnummer? Dan gaan we het met je doornemen en een gepaste oplossing zoeken. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Heeft op 19 september 2016 om 18:52 geantwoord

Beste Wehkamp en Klacht.nl,
Deze klacht staat als 'opgelost', ik heb geen idee waarom. Gister heb ik opnieuw gebeld, als ik niet bel gebeurt er sowieso niks, dus hoezo zou het opgelost zijn?
De tomtom moet opgehaald worden door een Wehkamp bij het andere adres, daarna krijg ik mijn geld teruggestort. Het is nu 19 september!! Ik heb de klacht op 21 juli 2016 geplaatst.
groet,
Veerle