Klacht: Verkeerd geprijsd laminaat

op 02 september 2016 over Gamma in de categorie Bouwmarkten

Op 31-8 j.l. heb ik u het volgende toegezonden aan de hand van ons telefonische gesprek;

‘Beste,

Naar aanleiding van ons gesprek op 31-8 j.l. dit schrijven.

Op 30-8 j.l. heb ik de gamma in Leiden-Noord bezocht.

Gekozen om laminaat Gamma Charme zwart grijs eiken te bestellen en hulp gevraagd aan een medewerker.
Tijdens het invoeren van de bestelling kwamen wij tot een geschil.

Het advertentie plakkaat/prijssticker gaf een pakprijs aan ipv een m2 prijs.
Die overigens bij andere pakken laminaat aan de overzijde wel duidelijk waren aangeven.
Ik heb dit aangegeven bij de desbetreffende collega en helaas zijn wij mondeling niet tot een overeenkomst gekomen.

Ik wil u erop wijzen dat oa in de consuwijzer staat beschreven en ik citeer; ‘ u mag er van uitgaan dat de prijs op de prijssticker de juiste prijs is’.
Indien het zou gaan om een artikel dat dermate laag geprijsd zou zijn zou ik inderdaad mijn twijfels kunnen trekken.
Wil het zijn dat ik meermaals dit soort aanbiedingen en acties bij het desbetreffende filiaal heb gezien.

Indien er geen passende oplossing geboden wordt zal ik andere stappen overwegen.
Maar ik vertrouw erop dat mijn klacht met precisie behandeld wordt.

E.E de Meij’

U heeft aan hoor en wederhoor gedaan en kwam met een terugkoppeling, waarbij u aangaf dat de medewerker van de Gamma bij zijn standpunt bleef en dat ik in het ongelijk werd gesteld.
Wel werden de kaartjes met de advertentie aangepast en hierbij zou expliciet een m2 prijs worden benoemd.
Op de vraag waarom dit werd gedaan, aangezien ik niet in het gelijk werd gesteld kreeg ik een reactie; ‘om verwarring te voorkomen’.
Aangezien ik niet in het gelijk werd gesteld,maar de bouwmarkt wel de kaartjes zal veranderen vroeg ik naar een gebaar uit coulance.

U heeft dit met de desbetreffende medewerker overlegd en deze hield voet bij stuk dat ik op geen enkele manier een tegemoetkoming zou kunnen verwachten.

Na deze terugkoppeling heb ik vriendelijk het verzoek gedaan om wat wij eerder die dag besproken hadden op de mail te zetten. Dit in verband met het feit dat ik naar mijn mening in mijn recht sta als consument en dat ik deze situatie met o.a. de rechtsbijstand wil bespreken.

Die middag kreeg ik een mail waarin u het volgende schreef;

‘Wij hebben nogmaals contact gehad met onze collega’s in GAMMA Leiden Noord. Zij geven aan u een aanbod te kunnen doen gezien de verwarring omtrent de prijs van het laminaat.
Indien u toch besluit de betreffende laminaatvloer te willen aanschaffen zullen wij de bezorgkosten voor u vergoeden.
Onze collega’s in de bouwmarkt zijn van dit aanbod op de hoogte en kunnen dit voor u regelen. Wij verzoeken u vriendelijk u te melden bij de servicebalie van de bouwmarkt, indien u van dit aanbod gebruik wenst te maken’.

Als het bedrijf de pakken zoals aangegeven op de advertentie plakkaat geeft.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gamma

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gamma nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door EEdm