Klacht: verkeerd contract

op 08 september 2018 over Total in de categorie Tankstations

Vorig jaar sloot ik via een colporteur van top selectief een zakelijk contract voor 5 jaar af met total gas en power. Hoewel ik particulier ben, kon ik toch een zakelijk contract afsluiten omdat onze dochter weer bij ons inwoont en toen een bedrijfje had. Dat bedrijf is inmiddels allang door haar ex-echtgenoot overgenomen. Het voordeel volgens de colporteur was, dat ik geen BTW hoefde te betalen. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en stond op elke rekening BTW vermeld. Dat was ook het geval op de jaarafrekening; bovendien stond daar een boetebedrag op vermeld omdat ik het contract opgezegd zou hebben. Toen ik dat per e-mail rechtgezet had, kreeg ik een nieuwe rekening waarop de boete niet vermeld stond. Maar geen enkel woord van excuus. Een paar dagen later constateerde ik echter dat van mijn rekening toch het bedrag incl. de boete was afgeschreven. Dat bedrag heb ik gestorneerd; niet, dat ik niet betalen wil, maar het juiste bedrag moet worden afgeschreven.
Daarnaast heb ik ruim 3 weken geleden een e-mail gestuurd met de vraag of en hoe en wanneer ik iets te weten kwam over het niet hoeven betalen van BTW. Tot op heden heb ik daar geen antwoord op gekregen. Afgelopen week heb ik total opnieuw een mail gestuurd om ze aan mijn vorige mail te herinneren. Bij deze laatste mail heb ik een leesbevestiging gevraagd. Die heb ik tot op heden niet ontvangen, laat staan een reactie op de mail. De betrokken colporteur neemt de telefoon niet op en top selectief lijkt ter ziele te zijn. Ik krijg het vervelende gevoel dat ik nergens terecht kan.

Ik ben tevreden als het correcte bedrag wordt afgeschreven, maar bovenal zal ik blij zijn als ik van dit contract afkan zonder de torenhoge (€500 voor gas en €500 voor stroom) boete. Als dat kan door eventueel een boete voor particulieren in rekening te brengen, dan kan ik daar nog mee leven

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Total

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Total nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door selms43