Klacht: Verkeerd besteladvies van de klantenservice

op 03 augustus 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Omdat wij in het zuiden wonen en als laatste vakantie hebben en we ook nog de laatste 3 weken op vakantie gaan, werd het leveren van de boeken wat lastig. Ik heb Van Dijk gebeld wat ik het beste kon doen. Het advies was dat ik na 29 juli, liefst rond 1 augustus de boeken moest bestellen en dat ik ze dan tussen 3 en 5 werkdagen binnen zou hebben. Het leek mij wat vreemd dat wanneer je later bestelt je de boeken eerder hebt. Dus maar een tweede keer de klantenservice gebeld en mijn vraag voorgelegd, en ik kreeg hetzelfde antwoord. Dus ik heb de boeken 30 juli besteld. Nu krijg ik als antwoord dat de boeken waarschijnlijk 30 augustus geleverd gaan worden (zijn we nog op vakantie) maar het kan ook 5 dagen later zijn (is de school al begonnen). Volgens de persoon aan de telefoon, Sybren Seekles, was het geen goed advies geweest. Wat nu? Ik heb precies gedaan wat de klantenservice mij adviseerde terwijl ik de boeken ook twee weken eerder had kunnen bestellen. Ik wil dat mijn zoon de boeken op tijd binnen heeft.

Ik ben tevreden wanneer de boeken voor onze vakantie, dus voor 13 augustus, worden geleverd zoals twee keer geadviseerd en beloofd door de klantenservice.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 03 augustus 2016 om 10:53 geantwoord

Beste Moniek,

Wij vinden het vervelend dat je verschillende adviezen van ons hebt gekregen via de klantenservice. Onze excuses hiervoor.

Wanneer u het pakket voor 29 juli besteld zorgen wij er voor dat het pakket in de week voor de eerste schooldag geleverd gaat worden. Aangezien de eerste schooldag van Joop 5 september 2016 is, klopt de datum 30 augustus wel.

Wij begrijpen dat u het pakket graag voor de vakantie al wenst te ontvangen. Het pakket kunnen wij met spoed gaan leveren alleen kunnen we dan helaas niet met zekerheid zeggen dat alle artikelen geleverd gaan worden. De artikelen die op voorraad zijn kunnen wij dan aan u leveren.

Graag vernemen wij van u of u een spoedlevering wenst te ontvangen.

VanDijk.nl

Reactie van de melder van de klacht ArnhemGelderland

5 maanden geleden - Dat zou fijn zijn. Als Van Dijk uiterlijk vrijdag 12 augustus het pakket levert hebben we zoveel mogelijk boeken binnen (en met een beetje geluk alles). Mocht er onverhoopt iets nagestuurd moeten worden, gebeurt dat dan zo snel mogelijk? Met vriendelijke groet, Moniek Rump

Reactie van de melder van de klacht ArnhemGelderland

5 maanden geleden - Nog geen bevestiging van Van Dijk. Klantenservice gebeld en ook daar was niets bekend over een spoedlevering. Het lijkt alsof het Van Dijk er voornamelijk om te doen is het label ‘opgelost’ te kunnen plaatsen... Wel eindelijk een kundig persoon aan de lijn gehad, die uitvoerig excuses aanbood. Ik heb in overleg met haar besloten het pakket gewoon in de week van 30 aug. te laten bezorgen zodat ik het op het postkantoor kan afhalen.

Bericht van Van Dijk Educatie

5 maanden geleden - Beste Moniek, Onze excuses voor de verlate reactie via klacht.nl en het verlaat in gaan op uw reactie. Er is geen spoedzending aangemaakt, omdat wij uw reactie hier in nog niet hadden verwerkt. Wanneer een boekenpakket niet met spoed geleverd wordt, maar volgens ons normale leverproces, zal deze bij niet-thuis van de klant naar een PostNL punt bij u in de buurt worden gebracht. Hier blijft het boekenpakket dan drie weken voor u klaar liggen. We vertrouwen er op dat u hier mee, samen met het antwoord van onze collega van de klantenservice, voldoende bent geïnformeerd. Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door ArnhemGelderland