Klacht: Verhuizing niet goed verwerkt, nadat dit vooraf goed gecheckt is

milmosylvain op 06 november 2017 over Online in de categorie Alles-in-1

Vandaag zijn we verhuisd naar een nieuwe woning. Als loyale klant heb ik mijn abonnement mee verhuisd. Afgelopen vrijdag heb ik voor de zekerheid gebeld met Online om nogmaals te bekijken of alles goed is doorgeven.

U raadt het al… vandaag (de datum dat de verhuizing in zou gaan) geen internet en TV. Nabellen met Online toont aan dat de verhuisdatum goed staat, maar de “triggerdatum” niet. Die staat namelijk op 1-1-2099. Ik als onnozele consument zou niet weten waarom iemand de verhuisdatum niet gelijk zou willen laten vallen met de triggerdatum, maargoed. Ik krijg nu “binnenkort” een SMS-je met de nieuwe verhuisdatum, waarschijnlijk gaat dat wel weer een week duren. Waarschijnlijk zal Online zoals gebruikelijk wel gewoon het abonnementsgeld van mijn rekening afschrijven, omdat het abonnement op mijn oude adres nog wel door loopt tot de verhuizing.

Mijn vraag hoe dit fout kan gaan en wie hiervoor verantwoordelijk is zorgde voor het antwoord: KPN. Nu doe ik geen zaken met KPN maar me Online, dus volgens mij zijn zij verantwoordelijk. Een klacht indienen bij Online heeft volgens de medewerker van de servicelijn trouwens weinig zin, omdat ik dan opnieuw bij hem uit zou komen. Een klacht via een derde partij indienen zou wellicht meer helpen. Bizar om te horen dat bedrijven zo om gaan met feedback van hun klanten die kan helpen hun dienstverlening en klantvriendelijkheid te verbeteren.

Ik ben tevreden als ik binnen een dag toch internet en tv tot mijn beschikking heb op mijn nieuwe adres. Daarnaast verwacht ik een korting op mijn abonnement vanwege het ongemak.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Online in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online

Heeft op 08 november 2017 om 11:35 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door