Klacht: Verhuizen duurt langer als beloofde 2 weken op website

op 22 december 2012 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Op 20 december verhuizing aangevraagt via de website KPN van mijn KPN aansluiting naar nieuw adres, rekening gehouden met de 2 weken die aangegeven staat op de website van KPN. KPN beloofd binnen 24 uur terug te bellen, en doet dit op de vaste lijn ipv mobiel. Je zou toch denken dat ze door hebben dat je bij een verhuizing niet naast de telefoon gaat zitten wachten tot KPN contact opneemt, daarvoor geef je volgens mij een mobiel nummer door. Maar goed dan zelf maar klantenservice bellen om verhuizing door te geven, en wat schets mijn verbazing, KPN kan pas na ruim 3 weken de verhuizing realiseren en dus niet voldoen aan de beloofde 2 weken op de website. Dit betekent dat ik nu dus 8 dagen zonder internet, telefoon en tv zit in mijn nieuwe huis (tekst website: De verhuizing geeft u 3 maanden tot uiterlijk 2 weken voor de verhuisdatum aan ons door. Wij hebben dan voldoende tijd om de verhuizing te verwerken zodat u op de verhuisdatum gebruik kunt maken van onze diensten.)

Oplevering zoals beloofd op website 2 weken na aanvraag verhuizing dus op 03-01-2013 ipv 11-01-2013, of kostenloze ontbinding contract wegens niet nakomen beloftes website.

Oplossing van KPN is natuurlijk geen oplossing, waarom komt er een smile bij te staan van opgelost als er helemaal niks is opgelost?

Reactie van de melder van de klacht peteroos

6 jaren geleden - moet uiteraard zijn 03-01-2013 en 11-01-2013

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door KPN Internet in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN Internet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN Internet

Heeft op 02 januari 2013 om 15:17 geantwoord

Beste peterroos,

Naar aanleiding van uw klacht heb ik de volgende informatie voor u.

Het is helaas niet mogelijk om de verhuizing te vervroegen naar 11 januari 2013.
Op de website staat inderdaad vermeld dat een verhuizing minimaal twee weken in beslag neemt.
De term minimaal geeft in deze zin aan dat u in elk geval rekening dient te houden met twee weken maar dat dit ook langer kan duren.

Daarnaast staat op de website ook vermeld dat als u het formulier invult er telefonisch besproken wordt wanneer de verhuizing daadwerkelijk gepland staat.

Ik begrijp dat het voor u erg vervelend is dat u zo net na een verhuizing zonder internet zit aangezien dit een tijd is waarin veel geregeld dient te worden.
Onze excuses voor de niet duidelijke informatievoorziening.

Het is daarnaast niet mogelijk om het abonnement te ontbinden.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Ivette
KPN Webcare Specialist

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van KPN Internet beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door peteroos