Klacht: Verhoogd gebruik na software update

op 04 oktober 2016 over Volkswagen in de categorie Automerken

Sinds de software update gebruikt mijn VW polo 1.2 TDI bluemotion steevast 0,2 liter per 100 kilometer meer dan voorheen volgens de boordcomputer. Dit onder ceteris paribus. Trajecten, tijdstippen en manier van rijden is hetzelfde. Daarnaast valt mij sinds de update op dat het verschil tussen het verbruik op de boordcomputer en het werkelijk verbruik ((getankte liters/gereden kilometers)*100) sterker afwijkt. Vroeger was dit steevast tussen de 0 en 0,1 liter per 100 kilometer, na de software update is dit continu tussen de 0,2 en 0,3 liter per 100 kilometer. In praktijk dus een verhoging in gebruik van 0.4 liter per 100 kilometer. Op een jaarlijks kilometrage van 40.000+ loopt dat toch op terwijl ik deze auto heb gekocht wegens zijn zuinigheid.

Mijn vertrouwen in volkswagen is niet weg, wel vind ik het vervelend dat ik nu het gevoel krijg op te draaien voor de problemen van Volkswagen. Een passende oplossing zou een schadeloosstelling zijn (ook voor gedaalde verkoopwaarde). Dat kan in de vorm van geld of in de vorm van omruiling van de auto tegen sterk gereduceerde bijbetaalprijs

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Stephan Vermeulen