Klacht: verhoging na verhuizing

op 26 januari 2017 over Allsecur in de categorie Verzekering

ik ben verhuisd en na de verhuizing kwam ik er achter dat er een premieverhoging kwam van meer dan 50%. Ik ben verhuisd van Ridderkerk naar Rotterdam. Ik heb hier tel contact over gehad maar zeggen niets te kunnen doen. Ik woon nu op nog geen 10 min rijden van mijn oude adres maar allsecur vindt een verhoging van 95 euro per 3 mnd naar 142 euro heel normaal. Navraag bij een aantal concurrenten leverde een gemiddelde verhoging op van ongeveer 15%. Zo een verhoging begrijp ik ook maar 50% gaat er bij mij niet in.

als deze verhoging aangepast wordt naar een redelijk niveau.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

Bericht van Allsecur

9 maanden geleden - Beste jose2017, Allereerst vind ik het vervelend om te horen dat de premie van je autoverzekering is gestegen door je verhuizing. Graag geef ik je hier meer uitleg over. We berekenen je premie op basis van verschillende factoren. We kijken hierbij onder andere naar het merk en type van jouw auto, de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd en het postcodegebied waarin je woont. Wanneer je een verhuizing aan ons doorgeeft, kan je premie daardoor veranderen. In ieder postcodegebied is de kans op schade anders. Verder telt bijvoorbeeld ook de drukte in de omgeving mee. Wanneer er meer verkeer is, is de kans op (het toebrengen van) schade groter. Dat wordt meegenomen in de premieberekening. Op basis van de schadecijfers schatten we de kans op schade in je nieuwe postcodegebied hoger in. Hoewel ik begrijp dat het verschil in premie groot is, staat dit wel in verhouding tot de door jou opgegeven adreswijziging. Om deze reden kan ik je geen lagere premie aanbieden. Ik vind het spijtig dat ik je niet positiever kan berichten. Met dit bericht heb ik je meer duidelijkheid willen geven over de premiewijziging na je verhuizing. Ik wens je nog veel plezier in je nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Sjoukje namens het Allsecur klachtenteam

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 02 mei 2017 om 14:14 geantwoord

Beste jose2017,

We hebben elkaar vandaag telefonisch gesproken. Je hebt aangegeven de prijsstijging naar aanleiding van de verhuizing niet acceptabel te vinden. In het verlengingsvoorstel is er naar aanleiding van een algehele premiewijziging nogmaals een verhoging geweest. We begrijpen dat dit vervelend is. Vanwege de verhoogde schadelast de afgelopen periode hebben we helaas moeten besluiten onze premiestelling hierop aan te passen.

Uit ons gesprek begrijp ik dat je inmiddels een andere verzekering hebt afgesloten. Ik vind het jammer dat we je als klant zijn verloren en hoop dat we in de toekomst weer een concurrerend aanbod kunnen doen.

Het is spijtig dat onze reactie op je klacht niet eerder onder je aandacht is gekomen. Ter volledigheid stuur ik daarom een kopie van dit bericht naar het bij ons bekende e-mailadres.

Christa namens het Allsecur klachtenteam

Heeft op 02 mei 2017 om 14:33 geantwoord

er is niets gedaan. Na meerdere telefoontjes heb ik het maar opgegeven en ben overgestapt naar een andere verzekeringsmaatschappij. Heb nu een zelfde verzekering voor mijn auto voor een veel betere prijs. 93 euro per 3 maanden ipv 180 per 3 maanden. De allsecur premiealert... tuurlijk. In 6 maanden 100% Verhogen.

Bericht van Allsecur

6 maanden geleden - Beste jose2017, De premie is gebaseerd op de meeste recente inzichten. Het klopt dat we dit niet voor je kunnen veranderen. Omdat elke verzekeringsmaatschappij haar eigen premies bepaalt, kan overstappen zeker zinvol zijn. We adviseren dan ook om regelmatig te vergelijken. In de toekomst maken we dan ook graag een vrijblijvende premieberekening voor je. Met vriendelijke groet, Sjoukje namens het Allsecur klachtenteam

Alle klachten die gemeld zijn door jose2017