Klacht: Vergoeding liposuctie / armlifting

op 23 januari 2018 over CZ in de categorie Verzekering

Ik ben 7 jaar bezig geweest om af te vallen en kan zeggen dat heeft mij bloed zweet en tranen gekost en veel geld. Maar het is mij gelukt om 55kg af te vallen. Er is 1 grote maar. Ik had vetophopingen in mijn armen wat erg veel pijn deed in mijn dagelijkse werkzaamheden en mijn leven buiten mijn emotionele buien die ik had want ik kon geen gewone bovenkleding en jassen aan want mijn armen paste daar niet in die waren net zo dik als de meesten bovenbenen. Ik ben hierdoor naar de plastisch chirurg gestuurd door mijn huisarts. De chirurg zag het en zei dit kan je niet weg trainen of weg halen door nog meer af te vallen. Dit kon alleen via een operatie. Door mijn eigen bedrijf koos ik ervoor om de rekening vooruit te betalen zodat ik sneller geopereerd kon worden en herstel in mijn al opgegeven vakantie viel want als je eigen baas ben krijg je geen salaris als je niet werk dus dacht ik op deze manier het goed te doen voor mijn vraagouders en voor mijzelf. Ik ben Gastouder ( kinderopvang aan huis ) daarna alles in gang gezet met het declareren maar vandaag 23 jan 18 kreeg ik eindelijk na vele weken een telefoontje van cz met een keiharde en botte NEE want ik had alles moeten regelen via de chirurg. Ik heb zelf ook Fibromyalgie dus heb altijd wel pijntjes maar de pijn in mijn armen zijn daar niet mee te vergelijken. Ik hoop zo dat jullie mij hiermee kunnen helpen. W

Deel of volledig vergoeden van mijn rekening.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

4 weken geleden - Beste Nicole, Ik stuur jouw klacht door naar mijn collega's van team Klachten en Geschillen. Zij nemen binnen vijf werkdagen contact met je op. Met vriendelijke groeten, Karlijn medewerker Webcare CZ

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 15 februari 2018 om 11:10 geantwoord

OP 7 februari 2018 heeft een medewerker van onze afdeling Juridische Zaken je per brief geïnformeerd over het geschil dat je hebt ingediend naar aanleiding van de afwijzing voor de liposuctie/armlifting. Hierin lees je dat CZ bij haar standpunt blijft. Ook lees je hier dat je jouw zaak kunt voorleggen aan de SKGZ

Heeft op 15 februari 2018 om 20:51 geantwoord

Het is schandalig hoe er gekeken/geoordeeld wordt of iemand wel of niet functionele beperking heeft in het dagelijks leven. Je kan dit niet bewijzen tegen over de overheid of zorgverzekeraar. Dus dit win je nooit en dat is verschrikkelijk zeker omdat ik juist in mijn dagelijks leven pijn had van mijn zware armen en pijnstilling moest nemen om de dag door te komen. Je krijgt het gevoel dat ze je niet geloven om je woord (ook die van de arts) sommige krijgen alles voor elkaar en vele juist niet. Belachelijk dit systeem in NL

Alle klachten die gemeld zijn door Nicole Luijkx Balemans