Klacht: Vergissing? Of frauduleus complot?

op 08 februari 2018 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Mijn vrouw en ik maken al een tijdje dankbaar gebruik van de mogelijkheid een Allerhande Box bij AH te bestellen: lekker makkelijk, en meestal ook gewoon lekker. En niet al te duur – 37,50 voor drie maaltijden.
Alleen, er gaat wat mij betreft iets te vaak iets mis bij het bezorgen van zo’n doosje: ons wordt dan gevraagd 41,50 te betalen omdat er kennelijk 4 euro statiegeld wordt berekend voor het klapkratje waarin de box wordt vervoerd – een kratje dat de bezorger meteen weer meeneemt. Als ik dan vraag: “Ho ho, klopt dat wel?” is de reactie steevast: “Sorry, ik heb me vergist” en wordt de fout meteen gecorrigeerd,
Reuze netjes. Alleen, deze ‘vergissing’ wordt me iets te vaak gemaakt. In het begin had ik dit patroon nog niet door; zo heb ik braaf een aantal keren, vier of vijf keer denk ik, 4 euro te veel betaald. En eigenlijk heb ik er ook wel begrip voor als een matig betaalde AH-bezorger handig gebruik maakt van deze makkelijke mogelijkheid om zijn schamele loontje een beetje op te krikken. Of vergis ik me, en waren het echt allemaal oprechte vergissingen van die mensen?
Ik ben reuze benieuwd of er méér mensen zijn met deze ervaring. Hopelijk zie ik spoken en is er niks aan de hand, sorry dan – maar wie weet is hier wel sprake van een grootschalige collectieve bedriegerij, die thuishoort in een programma als Kassa, Radar, 1Vandaag of Nieuwsuur, en is het terecht dat ik geleidelijk aan steeds kwaaier aan het worden ben. Mijn mail-adres: jverp@upcmail.nl.

Ik vind het erg vervelend als hardwerkende, goedwillende AH-medewerkers de dupe zouden worden van mijn wantrouwig gesputter, maar ik vind het ook niet prettig steeds op mijn hoede te moeten zijn voor dit soort misplaatste handigheidjes, pardon, vergissingen. Vandaar: ik ben pas tevreden 1) als AH hiermee afdoende en onmiddellijk korte metten maakt en 2) mij schriftelijk laat weten hoe ze dat dan wel denkt te gaan doen. Als ik géén reactie krijg, overweeg ik nadere stappen - voor dat geval behoud mij alle rechten voor.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan van Erp