Klacht: verdwenen screenprotector

op 17 juni 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

ik heb vorige week mijn Samsung galaxy s5 ter reparatie opgestuurd via de Samsung site.
bij het opgeven van meesturende accessoires kon ik kiezen uit de volgende opties:
adapter, hoofdtelefoon, simkaart, batterij

ik gaf aan dat ik alleen het batterij meestuur (omdat ik screen protector dus niet kan aanvinken)
nadat mijn toestel was gerepareerd heb ik geen mail ontvangen om een afspraak te maken voor het terug sturen.
na een week wachten en bellen heb ik mijn telefoon terug,
merk ik dat mijn screenprotector eraf is gehaald.
dit terwijl er geen reparaties zijn uitgevoerd aan het scherm ( de accu is vervangen en er is een software update uitgevoerd)
vervolgens heb ik meteen samsung gebeld en hun adviseerden me om dynafix te bellen omdat daar de reparatie werd uitgevoerd.
na lang in de wacht te staan kreeg ik ze ervoor,
werd ik naar mijn zeggen kortaf en zeer ONvriendelijk behandeld.
er werd gezegd dat er geen screenprotector was aangegeven en dat er dus geen bewijs is dat die erbij zat.
ik heb uitgelegd dat ik geen optie had voor het aangeven van een screen protector maar dat maakte hun niets uit.
ze vertelde mij toen ook dat er op hun lijst met uitgevoerde werkzaamheden staat dat er een nieuwe screenprotecoteor is op gedaan, echter op mijn lijst staat dat niet.
ook zit er op mijn toestel geen (nieuwe) screenprotector, dus naar mijn zeggen liegen ze er over.
ze deden daar elke keer heel onvriendelijk en kortaf.

ik heb toen der tijd 25 euro betaald voor een RhinoShield Screen Protector.

dit is echter ook NIET mijn eerste keer met problemen bij hun!

als mijn klacht serieus in behandeling wordt genomen en er een vergoeding wordt voor het verwijderen van mijn RhinoShield screenprotector.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Zou u ons wellicht aan kunnen geven om welk iRMA-nummer deze klacht gaat? Dan kijken wij uiteraard graag met u mee. Hopende van u te vernemen. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

7 maanden geleden - IRMA nummer: 13812161 groet, stephanie

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Wij vinden het jammer dat u ontevreden bent over het niet retourneren van de screenprotector echter kunnen wij hiervoor geen vergoeding bieden. Wij dienen ieder toestel grondig te controleren op gebruikersschade en vaak betekend dit dat wij toestellen moeten ontdoen van eventuele hoesjes of andere wijzen van bescherming. Daarnaast betreft een protector een accessoire welke niet origineel op het toestel hoort wat inhoud dat deze meezenden altijd mag maar dit is wel op eigen risico. Meer informatie hierover vind u in onze algemene voorwaarden. Wij vinden het nogmaals spijtig dat u niet tevreden bent over de gang van zaken maar kunnen helaas geen vergoeding hiervoor aanbieden. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht stephanie nobbe

7 maanden geleden - Beste Dynafix, Persoonlijk vind ik dit dus totale waanzin! Ik heb jullie algemene voorwaarden bekeken en kan hieruit het volgende opmaken: 14. Accessoires en SIM kaarten 14.1. Accessoires dienen alleen meegestuurd te worden indien dit relevant is gezien de opgegeven klacht. Per aanmelding moet duidelijk worden aangegeven welke accessoires worden meegestuurd. Indien de accessoires niet worden aangemeld, kan Reparateur niet aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van deze accessoires. Zoals jullie weten dienen de accessoires aangemeld te worden, maar bij het aanmelden is dit niet mogelijk! Jullie hebben dus gehandeld volgens jullie protocol echter kan ik hier totaal niets aan doen aangezien ik geen enkele mogelijkheid had om de screenprotector op te geven als accessoires! Ook vind ik het zelf wel erg brutaal om nergens te vermelden dat de screenprotector verwijderd is, en na contact met de klantenservice hierover onwaarheden te verkondigen, en gezegd te hebben dat er wel een screenprotector geplaatst is. Al met al vind ik dat Dynafix als bedrijf eens goed moet kijken naar haar procedures en protocollen want deze zijn totaal niet op orde! Tevens is mijn klacht ook nog niet afgehandeld want ik zit nog steeds zonder screen protector en zonder compensatie.

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Zoals u zelf ook aangeeft vind u het volgende in de algemene voorwaarden: Accessoires dienen alleen meegestuurd te worden indien dit relevant is gezien de opgegeven klacht. Per aanmelding moet duidelijk worden aangegeven welke accessoires worden meegestuurd. Indien de accessoires niet worden aangemeld, kan Reparateur niet aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van deze accessoires. Hierin vind u alles waar u om vraagt. Een screenprotector is een accessoire, deze had niets te maken met uw klacht en kon niet aangemeld worden waardoor wij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden voor het verlies hiervan. Wij vinden het heel spijtig dat u ontevreden bent. De klacht zal dan ook in een aantal dagen gesloten worden daar wij u niet kunnen helpen aan een oplossing.l Het open laten staan van de klacht heeft dan ook geen toegevoegde waarde. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht stephanie nobbe

7 maanden geleden - Beste Dynafix, Zoals u zelf ook aangeeft dienen de Accessoires aangemeld te worden. Dit is niet mogelijk bij jullie! Dit is dan ook jullie fout. Jullie hebben geen optie om de accessoires aan te melden. Vanuit Dynafix is er actie ondernomen om de screenprotector te verwijderen zonder de klant hierover te informeren. Dit komt bijna neer op diefstal, aangezien ik geen mogelijkheid had mijn eigendom aan te geven. Ik houdt hier Dynafix alsnog voor aansprakelijk aangezien Dynafix in gebreken is gebleken door het niet mogelijk maken voor het aangeven van accessoires zoals een screenprotector.

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Wij hebben inderdaad niet de optie accessoires aan te melden welke niet origineel bij het toestel geleverd zijn, dat zou een lijst worden zonder einde daar er zo ontzettend veel accessoires zijn voor zoveel verschillende toestellen. Wij informeren u niet hierover daar het meezenden hiervan vooraf al afgeraden wordt ( algemene voorwaarden ) en deze actie is dan ook niet te koppelen aan diefstal. Wij vinden het jammer dat u zich ontevreden voelt over de service echter kunnen wij u geen protector vergoeden. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht stephanie nobbe

7 maanden geleden - Beste Dynafix, Voorafgaand aan het opsturen is niet vermeld dat de screenprotector verwijderd dient te worden. Conform de algemene voorwaarden heeft Dynafix hierin wel gehandeld om de screenprotector te verwijderen. Ik snap dat Dynafix geen rekening kan houden met de grote aantallen accessoires die voor een toestel mee gestuurd kunnen worden, echter accessoires in een algemene categorie vermelden zoals Telefoon hoesje, Screenprotector lijkt mij niet overbodig. Hierdoor kunnen dit soort situaties in de toekomst ook voorkomen worden zodat eigendommen van klanten niet zomaar verdwijnen. Het feit dat Dynafix een eigendom ontnomen heeft zonder de klant hierover te informeren en hier vervolgens ook onwaarheden over te verkondigen valt onder de categorie diefstal. Aangezien er vanuit Dynafix geen passende oplossing voor dit gepleegde feit komt, ben ik genoodzaakt hierbij aangifte te doen tegen Dynafix en de schade op deze manier te verhalen. Jammer dat het op deze manier moet gaan, en ook erg jammer dat er geen service aanwezig is vanuit het webcare team.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 17 juni 2016 om 12:54 geantwoord

Geachte klant,
Wij hebben bewust de keuze gemaakt deze zaken niet aan te laten melden daar Dynafix niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor accessoires welke meegezonden worden maar niet te maken hebben met klachten. Dat u dit ziet als diefstal vind ik jammer te vernemen.

De keuze om hier aangifte van te doen is natuurlijk aan u. Mocht u bij de aangifte een contactadres van Dynafix door dienen te geven wil ik u verzoeken het e-mail adres wecare@dynafix.com door te geven zodat eventuele instanties direct in contact staan met onze klachtenafdeling.

Daar u ervoor kiest een andere weg te bewandelen om een oplossing te vinden voor u klacht zal ik bij deze de klacht dan ook sluiten. Mocht u toch nog willen reageren kan dit uiteraard altijd nog, ook via de gesloten klacht.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door stephanie nobbe