Klacht: Verdachte

op 16 maart 2020 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Beste heermevrouw,

Volgens jullie eigen zeggen is Marktplaats de site die kopers en verkopers samenbrengt, een laagdrempelige manier voor een ieder om te kopen en verkopen.
Dat is dan ook wat wij doen al jaren en bijna altijd met een positief gevoel en resultaat, in al die jaren verdorie “ slechts” 1x opgelicht met een niet geleverde iPad. Super zuur en zonde geld.
Hiervan vanzelfsprekend aangifte gedaan bij zowel Marktplaats als bij de politie, maar ja wat kunnen jullie doen? Desbetreffende persoon is nog steeds volop actief op jullie site.

Tot onze grote verbazing zijn sinds dit weekend onze accounts op marktplaats zonder enige melding afgesloten. Bij herhaalde navraag via de helpdesk krijgen wij steeds hetzelfde standaard antwoord en bij navraag wat daar dan de reden van is, sluit de helpdeskmedewerker snel haarzijn scherm af en krijg je de automatische beantwoorder. Op z’n minst gezegd behoorlijk onklantvriendelijk.
Bij Marktplaats zakelijk wordt je wel vriendelijk te woord gestaan, maar helaas mogen die niets doen.

Hoe valt dit te rijmen met een gezin van drie die normaal verkeer op marktplaats laat zien, verkoop en aankoop van kinderkleding, telefoons en iPads voor eigen gebruik, soms wat scheermesjes die toch niet pasten .. hoe valt dit onder criminele activiteiten? Hierop zouden wij heel graag een antwoord retour ontvangen.

Natuurlijk kunnen we een nieuwe account maken en opnieuw beginnen, maar ook jullie begrijpen dat een langdurende verkooprelatie op Marktplaats ook van waarde is en dan nog niet te spreken over het onbegrip en woede dat als je je netjes gedraagt je zonder enige uitleg of melding vooraf geblokkeerd wordt, en niet alleen die accounts maar ook die van huisgenoten die er helemaal niets mee te maken hebben. En als je dan zelf opgelicht wordt, de schouders opgehaald worden en er niets aan gedaan kan worden. Vanzelfsprekend begrijpen wij ook dat jullie druk zijn, maar bovenstaande is op z’n allernetst gezegd behoorlijk

Ik heb jullie reglement er op nageslagen, want je weet het nooit zeker tenslotte. Maar reglement punt 6 is niet van toepassing op onze accounts.
Een klacht volgens reglement punt 11 zal ik indienen als ook een klacht bij de NTO .. jullie schijnen druk te zijn want het duurt even voordat jullie kunnen reageren, maar het zou dan toch fijn zijn als ons geduld beloond zal worden.

Toch ga ik er vanuit dat jullie als professioneel bedrijf zo spoedig mogelijk een duidelijk antwoord aan ons kunnen laten weten waarom tot deze aktie is overgegaan.

Oh ja het gaat om volgende accounts:
deze is ondertussen wel vrijgegeven.

Hoor graag heel spoedig van jullie,
Met groet,
Veldhuis

Oplossing

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lawk