Klacht: Verbruik hoger na update van sjoemel software

op 29 juli 2017 over Volkswagen in de categorie Automerken

Mijn Caddy maxi uit 2013 reed perfect en zuinig, totdat ik van Volkswagen een brief kreeg dat er een software update was zonder gevolgen voor het vermogen en verbruik om de sjoemelsoftware te vervangen.
Nu rij ik minimaal 100 kilometer minder op een tank.

Reactie van Pon :”Zoals Volkswagen Bedrijfswagens altijd heeft laten weten, heeft het uitvoeren van de EA189 update geen nadelige gevolgen voor het brandstofverbruik. Graag wil ik verwijzen naar http://www.vwbedrijfswagens.nl/terugroepactie, waar bij”Extra regeling in verband met EA189-update”de volledige informatie staat vermeld.

Dus ik, als individu wordt vooralsnog bij Volkswagen niet serieus genomen. Er kan met de software update bij mijn auto toch iets misgegaan kunnen zijn? Als uit tests blijkt dat het geen gevolgen mag hebben op het brandstof verbruik.

Ik ben helemaal tevreden als mijn Caddy weer het zelfde verbruik heeft als voor de software update.
En een kleine compensatie voor het extra verbruik totdat de problemen zijn opgelost.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door paulboot