Klacht: Vele ongemakken bij verlenging abonnement iphone

op 23 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zou graag een klacht willen indienen over het verlengen van mijn abonnAement.

Een tijd geleden werd ik gebeld door vodafone dat mijn abonnement spoedig zal verlopen en of ik mijn abonnement dus wou verlengen. Nu had ik mijn al verdiept in de nieuwste telefoons omdat ik wist dat het abonnement zou verlopen. Ik ben zeer geintresseerd in de iphone 4s in het wit. Dit zou dan ook voor mij geregeld worden. Ik vroeg aan de vodafone medewerkster of het abonnement pas inging op 19 aug 2012 omdat dit de einddatum was van mijn blackberry abonnement.. Ook vroeg ik aan haar of ik dan pas hoefde te betalen voor de iphone omdat deze vrij prijzig zijn en ik op dat moment het geld er nog niet voor had. Ze antwoordde dat het pas 19 aug in zou gaan en ik dan pas hoefde te betalen. Alles werd geregeld en ik was helemaal blij dat ik mijn iphone zou krijgen .maar ik juichtte te vroeg…

De iphone kwam binnen en het was de verkeerde! Ik had een iphone 4 gekregen terwijl ik duidelijk had gevraagd om een 4s. Ook ging het abonnement niet pas 19 aug in maar meteen waardoor ik geen internet meer op mijn blackberry had. Ook werd het geld meteen afgeschreven ,terwijl de medewerkster had gezegd dat dit niet het geval was. Meteen de vodafoneklantenservice gebeld wat ik hier nou mee aan moest. Er werd mij verteld dat ik de iphone weer terug moest sturen en dat ik op maandag weer terug gebeld zou worden om het opnieuw te regelen. Ook beloofde deze medewerker dat het abonnement meteen geannuleerd werd en ik dezelfde dag nog op mijn blackberry weer internet had.
Maandag werd ik niet terug gebeld en ik had ook geen internet op mijn blackberry. Nog een paar dagen gewacht en nog steeds niks! Omdat ik maar niet gebeld werd en er niks geregeld was met mijn blackberry internet , heb ik zelf maar weer terug gebeld. Deze medewerkster vertelde mij dat de iphone die ik retour had gedaan nog niet bij hun binnen was waardoor ze niks voor me kon doen. Ze zou het abonnement wel meteen annuleren omdat dit nog niet gebeurd was (terwijl de vorige medewerker zei dat hij het meteen ging annuleren!). Ook zij zou er voor zorgen dat mijn internet op mijn blackberry meteen geregeld werd zodat ik dezelfde dag nog op internet kon. Ze adviseerde om volgende week terug te bellen. Dan zal de iphone waarschijnlijk wel bij hun binnen zijn. Mij leek het onmogelijk dat de iphone er een week over zou doen om bij vodafone aan te komen. Ik belde daarom ook meteen weer naar de vodafoneklantenservice waarna ik iemand anders aan de telefoon kreeg die wel zei dat de iphone binnen was! De medewerkers praten dus volledig langs elkaar heen. Hij kon dus een nieuwe bestelling voor me klaarmaken zodat ik dit keer wel de goede iphone kreeg, Aan deze medewerker nog een keer uitgelegd dat ik graag een iphone 4s in het wit wou en het werd voor me geregeld. Opnieuw was ik weer helemaal blij en verheugde me op mijn iphone. Maar opnieuw te vroeg gejuicht…..
Een paar dagen later zag ik in mijn mail een orderbevestiging (die ik bij de eerste bestelling niet eens had gekregen) dat er inderdaad een iphone 4s onderweg was alleen hij was niet wit maar zwart!! Meteen weer gebeld naar de klantenservice die me verschrikkelijk lang liet wachten. Ik vertelde wat er aan de hand was en er werd gezegd dat ze niet wist wat ze voor me kon en me zou doorverbinden. Ik werd doorverbonden naar een vodafone winkel in Sneek ?! Deze winkel heeft er natuurlijk niks mee te maken en ik woon niet eens in Friesland. Deze man was zeer vriendelijk en gaf me een ander nummer waar ik naar toe zou kunnen bellen voor mijn probleem. Dit nummer gebeld en ook dit werkte niet en er kon niks voor me gedaan worden. Na veel rond bellen kreeg ik eindelijk een medewerkster aan de telefoon die het meteen voor me zou annuleren. Ze zou er voor zorgen dat ik een witte kreeg.
Twee dagen na dit telefoontje kreeg ik een pakketje binnen met een iphone. Het was de zwarte… Opnieuw gebeld naar de klantenservice wat ik er mee aan moest en of ze meteen het goede voor me konden bestellen. Er werd gezegd dat ik de iphone moest retourneren en zodra het binnen was konden ze een nieuwe bestelling doen. Deze medewerker zou dit opnieuw annuleren en zorgen dat ik internet kreeg op mijn blackberry. En gelukkig dit keer had ik wel na twee dagen internet op mijn blackberry en ik moest weer opnieuw wachten voor een bestelling.
Paar dagen later gebeld naar de klantenservice ,maar deze was erg druk en zou me later terug bellen. Dit gebeurde weer niet. Volgende dag weer gebeld en ook nu was het weer druk en zou ik terug gebeld worden. Uiteindelijk gebeurde dit wel en kon ik opnieuw een bestelling plaatsen.

De iphone 4s in het wit is nog steeds niet aangekomen.

Vandaag opnieuw naar de klantenservice gebeld en nu blijkt dat al mijn gegevens kwijt zijn en er dus ook niks is opgestuurd.

Ik loop al ruim ander halve maand te wachten op een iphone en dit is al de derde keer dat er een fout wordt gemaakt.

Ik betaal dus ookal een tijdje voor een iphone abbonement terwijl ik niet eens een iphone heb (aangezien ik nu op vakantie ben en dus moet betalen voor de kosten van bellen en smsen naar Nederland) Ook heb ik dus vrij weinig aan de eerste vier maanden gratis van het abonnement als ik de iphone zelf niet heb. Vodafone haalt allemaal geld van mijn rekening af en heb ook nog steeds geen geld terug gekregen.

Aan de telefoon heeft een medewerker gezegd dat alles zo snel mogelijk op gelost gaat worden en alles naar de leidinggevende gaat.

Alstublieft zorg dat het dit keer wel goed gaat!!!

Gewenste Oplossing:

Ik zou het erg fijn vinden dat ik al mijn geld terug krijg.
Het vaak bellen naar de klantenservice heeft mij veel tijd en geld gekost. Ook zou ik graag het geld terug willen voor de twee iphones die terug zijn gestuurd. En het zal fijn zijn als ik ook geld terug krijg of een flinke korting voor het vele ongemak ,omdat ik nu voor een abonnement betaal waarvan ik de telefoon niet eens heb.

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste Sharona, Bedankt voor het aangeven van je klacht. Ik zie in ons systeem dat je klacht door een collega van mij inmiddels is behandeld. Je hebt hierover een e-mail ontvangen. Ik hoop dat je klacht naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone - Medewerker Klachtafhandeling

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vodafone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vodafone

Heeft op 24 augustus 2012 om 10:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klacht is inmiddels door collega opgelost. Klant heeft hier een e-mail over ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vodafone beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Sharona