Klacht: Veilingen worden hergebruikt/nep

op 20 december 2017 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Alle veilingen waar ik stop met bieden worden na nog een bod gewonnen.
Vervolgens zie ik telkens dezelfde producten terug komen in een andere veiling. Het lijkt me sterk dat al deze producten worden geretourneerd.

Het lijkt erop dat BVA zelf nep biedingen toevoegt zodat ze meer geld kunnen krijgen per product.

Er moet onderzoek worden gedaan naar de handels wijze van BVA.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

Bericht van BVA Veilingen

3 weken geleden - Beste Willem, Dank voor uw bericht op klacht.nl. Het kan natuurlijk zo zijn dat bepaalde producten vaker worden aangeboden door onze vaste opdrachtgevers. Kunt u mij een paar kavelnummers (voorbeelden) doorgeven? Dan kan ik u van een specifieke toelichting voorzien. Uiteraard bieden wij niet zelf op de kavels. Onze veilingen staan onder toezicht van notaris mr. Th.A. Ritsema of zijn waarnemer, verbonden aan Nysingh advocaten – notarissen N.V. te Zwolle. Mocht een opdrachtgever een bepaald minimum bedrag willen ontvangen voor een kavel, kan hij dit op andere manieren realiseren. Bijvoorbeeld door een openingsbod in te stellen of de kavel onder gunning aan te bieden. Dat laatste houdt in dat de opdrachtgever na het sluiten van de veiling bepaald of de kavel wordt gegund aan de hoogste bieder. Met vriendelijke groet, Marijke – BVA Auctions

Alle klachten die gemeld zijn door Willem Henk