Klacht: Veel voorkomend software defect valt buiten garantie omdat er ook vochtschade is

op 11 oktober 2017 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Sinds vorig jaar heb ik de telefoon LG Nexus 5x, een veel voorkomend probleem is dat deze telefoon in de zo genoemde \\\\\\\”bootloop\\\\\\\” komt, dit is een software fout, de telefoon start dan niet meer op.

De telefoon is naar de reparateur gestuurd, en deze heeft ook vochtschade geconstateerd (dit was mij vooraf niet bekend). Van die vochtschade heb ik nooit last van gehad, de telefoon functioneerde verder prima. Ik heb aangegeven alleen het probleem met de bootloop moet worden verholpen en de vochtschade te laten voor wat het is.

Nu willen ze de telefoon alleen repareren als ik betaal voor de vochtschade €400! en het probleem waar de telefoon voor is opgestuurd en binnen garantie valt niet oplossen tenzij ik betaal voor iets wat niet eens stuk is! Dan zouden ze daarna wel gratis het bootloop probleem oplossen…… juist.

Voor de duidelijkheid; De vermoedelijke vochtschade heeft niets te maken met de bootloop, en het bootloop probleem is vooraf al aan mij gemeld dat het binnen garantie valt.

Overigens ben ik meermaals door Belsimpel erop gewezen dat ik contact moest opnemen met LG, dat hun mij verder moeten helpen. Wat heeft LG hier mee te maken? Ik heb een telefoon van Belsimpel gekocht.

Het probleem waarvoor de telefoon is opgestuurd wordt gerepareerd binnen de garantie.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MevrBoersma