Klacht: Veel te veel!

op 29 maart 2013 over Rang1tickets in de categorie Kaartenverkoop

Ik heb mijn kaartje op 21 dec besteld voor de grote improvisatieshow van 5 april. ik heb ze dus van de week binnen gehad en daar staat: 1, een andere naam. 2. een latere datum op dan die van mij. 3. een heel andere (veel leuker) bedrag. 4. Ik had veel betere plaatsen uitgekozen, wat denk je? op het balkon! 5. ze zijn gewoon onbereikbaar!!

nu heb ik het theater gebeld waar wij naar toe zouden en die hebben mij vriendelijk geholpen en mij uitgelegd dat ik gewoon opgelicht ben. 1, ik heb geluk er word niet gelegitimeerd bij deze show dus ik kan wel mijn kerstcadeau gebruiken. 2. ik heb bijna 100 euro te veel betaald. Jammer maar waar. laatste tip van het theather: KOOP ALTIJD JE KAARJES BIJ HET THEATHER GAAT HET ALTIJD GOED!

Rang 1 tickets betaald iedereen die slachtoffer van hun is het geld terug ben niet de enige! p.S. mijn waardering is eigen geen enkele ster waard!!!

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Rang1tickets in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rang1tickets een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rang1tickets

Heeft op 15 april 2013 om 13:37 geantwoord

U heet Zitplaatsen voor 5-4-3013 om 20.00 besteld en ontvangen. Er is dus geen sprake van een andere datum of slechtere plaatsen.

De kaarten die u heeft ontvangen zijn toegangskaarten voor het concert. Deze zijn niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat een ieder die in het bezit is van een toegangskaart, toegang heeft tot het evenement.

Het prijsverschil wordt in onderstaand schrijven uitgelegd;

Wij zijn een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen. Het gaat hierbij voornamelijk (dus niet in alle gevallen) om toegangsbewijzen voor voorstellingen, sportevenementen en concerten die al lange tijd uitverkocht zijn. Wij maken het mogelijk om op een later moment toch nog te kunnen beslissen naar een voorstelling te gaan, ook al is deze voorstelling al uitverkocht. Uiteraard verkopen wij ook tickets voor concerten en evenementen die nog niet uitverkocht zijn. Soms is een concert uitverkocht maar worden er later nog extra tickets vrijgegeven.

Op onze website geven wij aan dat ons bedrijf kaarten verkoopt tegen een prijs die gebaseerd is op vraag en aanbod en vaak hoger is dan de inkoopprijs van de toegangsbewijzen. Leest u onze beschrijving van onze bedrijfsactiviteiten na op www.rang1tickets.nl.

Naast deze tekst die te lezen is op onze homepage is de koper ook nog eens verplicht om onze algemene voorwaarden door te lezen voor de koper de bestelling definitief maakt. In onze algemene voorwaarden leggen wij onder andere uit dat wij de toegangsbewijzen verkopen voor een prijs die dikwijls hoger is dan de inkoopprijs, afhankelijk van vraag en aanbod. Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u het vakje bij onze algemene voorwaarden aangevinkt en bent u zodoende met onze algemene voorwaarden akkoord gegaan. Het is niet mogelijk om een bestelling te doen zonder akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Bovendien staan de originele verkoopprijzen op de site vermeld. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om onze algemene voorwaarden aandachtig door te lezen om vervolgens tot de koop over te gaan.

Ook vermeld Rang1tickets de kostprijs van de tickets bij het aanbieden van de tickets. (Indien de kostprijs bekend is)

Onze klanten zijn hierdoor goed geïnformeerd als zij bij ons een bestelling doen. Wij vinden dit erg belangrijk omdat wij niet willen dat mensen denken dat wij het officiële verkooppunt zijn. Vandaar ook de volgende tekst:

Rang1Tickets.nl is een onafhankelijke website die zich specialiseert in secondary ticketing. Rang1Tickets.nl is op geen enkele wijze gelieerd aan concert/evenement organisatoren, officiële verkooppunten en artiesten. De prijzen op Rang1Tickets.nl zijn gebaseerd op vraag en aanbod en verschillen in de meeste gevallen van de prijs die eventueel op de tickets staat. Namen van artiesten en evenementen worden uitsluitend gebruikt om onze producten te beschrijven.

Alle klachten die gemeld zijn door Ingrid890