Klacht: Veel te vaak transportschades – geen enkele terugkoppeling

Wij vervoeren al jaren dagelijks met GLS. Het aantal transportschades is de laatste tijd veel te hoog. Er wordt o.i. niet voorzichtig genoeg met onze zendingen omgegaan. De chauffeur die de bestellingen dagelijks komt afhalen valt in deze niets te verwijten, integendeel zelfs. De schade ontstaat later in het proces. Wij hebben deze klacht al meerdere malen gemeld en even zovele malen is ons verzekerd dat men erop zou terug komen hetgeen dus niet gebeurt. Behalve de bijbehorende papierwinkel (o.a. de transportverzekering) en irritatie bij onze klanten (transportschade moet schriftelijk worden gemeld) lopen er ook diverse planningen in de war. Grotendeels onnodig, want de materialen zijn deugdelijk verpakt. Als je de verpakking na retour ontvangst bekijkt kun je alleen maar concluderen dat er hardhandig met de goederen is omgegaan. Vanwege de administratieve rompslomp en vertragingen worden transportschades vaak niet eens bij GLS gemeld. Het werkelijke aantal schades is beduidend hoger dan het aantal dat gemeld wordt.

Als GLS haar beloftes weer nakomt (terugbellen) en haar logistieke processen weer dusdanig onder controle krijgt dat het aantal transportschades beperkt blijft tot incidenten.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over General Logistics Systems (GLS)

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door General Logistics Systems (GLS) in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat General Logistics Systems (GLS) een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Karel de Grote