Klacht: Veel te laat geleverd

op 18 juli 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Op donderdag 6 juli heb ik via Vakantieveilingen.nl tickets gewonnen/ gekocht voor de musical Footloose. Ik heb de ticketprijs van €34 + €5 transactiekosten = €39 meteen betaald en daarna met een code kaartjes gereserveerd. Op de website stond dat ik binnen 24 uur een reserveringsbevestiging zou ontvangen van de kaartjes.

Op maandagmorgen 10 juli (bijna 96 uur na het kopen van de tickets) had ik de kaartjes nog steeds niet ontvangen. Ik had de kaartjes gekocht om ze in het weekend aan mijn moeder te geven voor haar verjaardag maar nu had ik dus niks om aan haar te geven, behalve een belofte dat ik wel degelijk een cadeau had gekocht.

Na het weekend had ik om die reden geen interesse meer in de tickets en ik ben niet tevreden over de service van Vakantieveilingen. Op de website https://www.vakantieveilingen.nl/veilingen.html?q=footloose staat de volgende informatie/ belofte:
1. Ga naar https://www.vakantieveilingen.nl/reserveren
2. Vul je waardebonnummer in, deze staat op je waardebon
3. Selecteer de gewenste datum
4. Vul je persoonlijke gegevens in
5. Bevestig je reservering
6. Je ontvangt binnen 24 uur je reserveringsbevestiging. Controleer ook je spam-box / ongewenste mail

Onder bovenstaande voorwaarden is mij het ticket verkocht en Vakantieveilingen heeft zich niet aan haar eigen verkoopvoorwaarden gehouden. Ik heb geen interesse meer in de tickets en wil mijn aankoopbedrag terugkrijgen. Ik vind dat ik daar recht op heb omdat Vakantieveilingen niet heeft geleverd op het moment dat ze dat beloofde.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn aankoopbedrag (€34 + €5 transactiekosten = €39) heb teruggekregen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Wat vervelend dat u niet binnen 24 uur een bevestiging hebt gekregen, zoals beloofd. Er heeft helaas een storing plaatsgevonden waardoor de reserveringsbevestigingen niet verstuurd konden worden. Wij kunnen zien dat u inmiddels via de e-mail contact is geweest en dat de reserveringsbevestiging alsnog is opgestuurd. Helaas kunnen wij de veiling niet annuleren. Wij kunnen u dan ook niet tegemoet komen hierin. Met vriendelijke groet, Heather

Reactie van de melder van de klacht liekesn

4 maanden geleden - Heather, ik heb er geen enkele boodschap aan dat jullie een storing hebben gehad. Daar heb ik niks mee te maken. Het neemt niet weg dat jullie niet geleverd hebben wat jullie hadden beloofd. Ik verwacht dat jullie de veiling alsnog annuleren. Als je nog een extra reden nog hebt -> ik heb al 58 (!!!) veilingen bij jullie gekocht. Een stukje solidariteit/ coulance naar mij toe lijkt me ook om die reden wel op z'n plek. Groeten, Lieke

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 19 juli 2017 om 08:52 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Wij kunnen helaas echt niks voor u betekenen, omdat een veiling niet geannuleerd kan worden.

Als er een storing is. kunnen wij geen bevestiging sturen. Daarnaast heeft u de bevestiging alsnog via de email gekregen.

Helaas kunnen de veiling echt niet annuleren, hoe graag wij dat ook voor u willen doen.

Heather

Heeft op 19 juli 2017 om 09:54 geantwoord

Ik ben niet tevreden over de oplossing omdat Heather schermt met de storing en verder op geen enkele manier verwijst naar de algemene voorwaarden. Ik heb het gevoel dat ze om het probleem heen praat. Ik stap naar de geschillencommissie.

Alle klachten die gemeld zijn door liekesn