Klacht: Veel langere reistijd dordrecht-Eindhoven nieuwe dienstregeling

op 16 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Beste NS,

Ik woon ik dordrecht en moet voor school elke dag van dordrecht naar Eindhoven reizen met de trein. Tot nu toe ging dit prima aangezien dit een rechtstreeekse verbinding was die er een uur over deed. Doordat de trein om half 9 aankwam in Eindhoven was ik altijd precies op tijd voor mijn eerste college. Nu met de nieuwe dienstregeling zou ik s ochtens een half uur eerder de trein moeten pakken om nog op tijd bij mijn college te zijn. En dit is voor Een student in de ochtend vrijwel niet te doen.
Ik zou volgends de nieuwe dienstregeling sochtens de sprinter van 6.57 naar Breda moeten nemen, daar een kwartier wachten op de intercity naar Eindhoven van 7.37 en dan ben ik uiteindelijk een half uur te vroeg in Eindhoven. Maar als ik een trein later pak: de sprinter van 7.26 moet ik weer een kwartier wachten op Breda en dan ben ik een kwartier te laat in Eindhoven.
Waar het dus op neer komt is dat mensen in dordrecht gewoon heeeel erg pech hebben want niet alleen is er geen rechtstreekse verbinding meer, ook wordt de reistijd gewoon vele malen langer.
Voor mij zou het probleem opgelost zijn als de sprinter van 7.26 vanuit dordrecht die om 7.51 aankomt op Breda een minuut of 10 eerder zou vertrekken. Dan is het namelijk mogelijk om op Breda de intercity naar Zwolle van 7.50 te halen en dan kan ik wel op tijd in Eindhoven komen. Dit zou in reistijd ongelofelijk veel schelen en aangezien mensen uit dordrecht er echt al op alle fronten ongelofelijk op achteruit gaan denk ik dat dit niet eens zo’n slecht idee is als een soort compensatie.

Mirthe Mampaey

Ik zou tevreden zijn als de sprinter van 7.26 naar Breda een minuut of 10 eerder zou vertrekken zodat het mogelijk is om de intercity van 7.50 richting Zwolle te halen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 31 oktober 2016 om 12:21 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Heeft op 31 oktober 2016 om 13:36 geantwoord

Er is nog steeds geen concrete oplossing geboden

Alle klachten die gemeld zijn door Mirthe99