Klacht: Van het kastje naar de muur

op 29 augustus 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Sinds 08-08-2017 is mijn (V)DSL pair bonding lijn geleverd.
In de bevestiging staat dat ik een 16 / 2 verbinding zou krijgen. De beste mevrouw van de planning heeft aangegeven dat dit makkelijk een 40 / 4 verbinding kan zijn en dat ik even moet afwachten totdat de aansluiting is gedaan, niet wetende dat KPN een andere bedenk periode hanteert.
Ongeacht wat ik dus zou krijgen, het moment dat de dienst geleverd kon ik er dus nooit meer onderuit.

Sinds 11-08-2017 heb ik zo af en toe last dat de verbinding het niet doet, het internet traag ineens een stuk trager is. Dit zou dus 34Mb/s moeten zijn, maar ik kan maar 28Mb/s gebruiken wat meestal 26Mb/s is. Maar regelmatig is het maar 13 – 17 Mb/s. Zelfs als ik alles behalve één enkele vaste verbinding heb met de experiabox, blijft het traag.

Meting 29-08-2017:
Directe ethernet aansluiting
Test server: Amsterdam, NL
Download: 13.35 Mb/s
Upload: 4.34 Mb/s
Latency: 34 ms

Meerdere malen heb ik contact gehad met de klantservice, iedere keer te horen gekregen dat er een monteur moet komen, inmiddels ook gehad (3). Hiervan zou 1 een specialist zijn geweest maar nu moet er nog weer een (super?) specialist komen.
Deze is zonder mijn weten op 29-08-2017 ingepland. Ik zou daar over bericht zijn, gebeld worden etc… Dit is niet gebeurt maar, prima. Weer gebeld waar de monteur blijft, te horen gekregen dat deze weer uit de planning is gehaald? Er moet namelijk een (super?) specialist komen.

Verder hele vragen gekregen bij klantenservice: “Maar waarom belt u nu pas?”(had iets met een interne afdeling te maken die tot 20:00 aanwezig was) Waarop ik netjes heb geantwoord: “Omdat ik nu pas een storing heb”. Ook is mij vertelt dat als ik een klacht heb, dat ik deze via de website kan indienen via een formulier? Niet gevonden, wel een chat waar je ook een klacht kan indienen. Deze was zo vriendelijk om de klacht te lezen om mij als volgt te vertellen dat er niks met de klacht wordt gedaan omdat er nog een 2e lijnstoringsmelding open staat.

Ook is er door een monteur gaten in mijn buur geboord om de experiabox 30 CM naar links en 25 CM hoger te plaatsen omdat er ‘mogelijk’ wat met de WiFi zou zijn? Ik heb nooit gevraagd om mijn WiFi problemen op te lossen? Welke overigens er ook niet waren. Dus zonder toestemming heb ik nu gaten in de muur waar ik niet blij mee ben.

Verder zou er een HEOS speaker opgestuurd worden, zonder ergens te vermelden krijg je deze dus pas na de 2e betaaltermijn.

Samenvatting:
– Traag internet, een verbinding die soms niet werkt.
– Onwelwillende klantenservice / klachten afhandeling
– Slechte communicatie
– Vage en onduidelijke voorwaarden betreft de bedenktijd

De directe stopzetting van de dienst zonder kosten in rekening te brengen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maikel Karnebeek