Klacht: Van harte gefeliciteerd je hebt niets gewonnen.

op 01 mei 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Onlangs kon je bij de wekelijkse online bonus aanbiedingen meedoen met een fiets winactie. Kwam goed uit want mijn fiets is al tijden kapot, dus ik deed mee. Na enkele dagen maak ik mijn mail open en… ik kreeg mail van Albert Heijn.
Met dikke letters: “van harte gefeliciteerd je bent een van de winnaars van de ‘maak kans op een fiets’ winactie op www.ah.nl. Onlangs heb jij meegedaan met de ‘maak kans op een fiets’ winactie op ah.nl. Uit alle inzendingen ben jij één van de gelukkigen die heeft gewonnen”.
Je snapt wel dat ik een gat in de lucht sprong, is dat even boffen. Maar de brief gaat verder.
“Mail morgen/ dinsdag 21 maart 12.00 je volledige naam. adres en telefoonnummer?”
De brief gaat nog verder en eindigt met, “Nogmaals gefeliciteerd en alvast veel plezier met je nieuwe fiets gemaakt van gerecycled blik!”
Uit alles blijkt dat ik een fiets heb gewonnen, maar tussen alle e-mails van Albert Heijn (de wekelijkse bonus aanbiedingen en die van het vaste Albert Heijn klanten panel) heb ik hem niet meteen gezien en ik reageerde pas op woensdag 22 maart.
Daarna hoorde ik niets meer. Probeer dan maar eens in contact te komen met Albert Heijn. Bij de klantenservice kun je een klacht indienen over producten , winkels, online leveranties, enz., maar over een winactie of een algemene klacht, daar bestaat geen categorie voor.
Dus maar even om raad gevraagd bij mijn vaste Albert Heijn winkel en de bedrijfsleidster aldaar heeft een e-mail naar Albert Heijn gestuurd. Het duurde bijna een week voor ik een reactie terug kreeg. Ik kreeg te horen dat de deadline was verstreken en de fiets aan een ander vergeven was.
Nu snapt U wel dat ik daar niet zo gelukkig mee ben. Uit alles in de e-mail lees je dat ik een fiets gewonnen heb. Ga maar na, ‘van harte gefeliciteerd’, ‘één van de gelukkigen’, ‘nogmaals van harte gefeliciteerd, en dan nog ‘veel plezier met je nieuwe fiets’!
En een deadline? Een verzoek om snel te reageren, zou je het kunnen noemen.Nergens staat er in de mail dat er een deadline is en dat de fiets daarna aan een ander vergeven wordt.
En dan nog, iets winnen en binnen 24 uur daarop moeten reageren. Het zou fijn zijn als je Albert Heijn mailt en ze dan ook binnen 24 uur zouden reageren, maar dan nemen er de tijd voor.
Ach liet Albert Heijn me nog weten, als er ergens een fiets niet werd opgehaald, zullen ze mij alsnog benaderen.
Ik ben boos. Heel boos! Aan een actie meedoen en niets winnen, prima. Maar zo een mail krijgen en niets winnen, het is gewoon te idioot voor woorden.
Ze zeggen wel eens iemand blij maken met een dode muis. Albert Heijn maakt je blij met een dode rat, die in verre staat van ontbinding is en die na een maand nog stinkt.

Ten eerste ben ik van mening dat ik nog steeds een fiets gewonnen heb.
Ten tweede, als er voorwaarden zijn bij een dergelijke bij een winactie schrijf er die dan duidelijk bij en stuur niet zo'n e-mail naar iemand waarin je hem feliciteert en één van de gelukkigen noemt, enz. en geef dan uit eindelijk niets.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bestelbon