Klacht: valselijk beschuldigd van diefstal

Rugojean op 13 november 2017 over Aldi in de categorie Supermarkten

Ik ben een azielzoeker en woon in het AZC in Baexem. In de buurt van dit AZC heb ik een moestuintje bij een boer. Daar verbouw ik allerlei groenten. Vandaag was ik snel klaar met mijn werk en heb daarna geheel vrijwillig bij de boer bladeren geveegd rondom zijn bedrijf. Toen ik daarmee klaar was wilde ik naar huis gaan maar de boer riep me ome even binnen te komen en hij gaf me een glas erwten met worteletjes en een glas met totmaten sauce voor spagetti mee als bedankje. Heel vriendelijk van hem. Daarna ging in in Heythuyzen naar de Aldi om brood te kopen. De spullen zaten in een tas en die kon ik nergens achterlaten bij de Aldi. Dus liep ik via de UITGANG naar binnen en vroeg toen aan de cassiere of ik ergens mijntas mocht stallen want ik had er spullen in zitten en liet die zien. Onmiddellijk werd ik van diefstal beschuldigd en de spullen werden mij afgenomen. Daarna heb ik per direct de boer opgebeld en die is hier komen getuigen dat ik de spullen van hem had gekregen.De spullen waren intussen terug in de winkel geplaatst en nadat de boer zijn verhaal had gedaan en zelfs een foto liet zien van zijn eigen voorraad thuis van dezelfde producten werden de spullen mij teruggegeven. Ik voel me zeer slecht en zeer onheus behandelt. Ik kom uit Afrika en heb veel meegemaakt maar ik ben nog nooit zo onheus behandeld. Ik ga zelf naar binnen via de uitgang van de winkel en kom dus achter de kassa de winkel in. Vraag of mijn tas gestald kan worden en laat zelf zien wat er in de tas zit zodat er geen misverstand kan ontstaan en ik wordt onmiddellijk voor dief uitgemaakt door de cassiere. Vreemd genoeg gingen de andere personeelsleden binnen de winkel onmiddellijk met dit verhaal van de cassiere mee. Ik heb de boer gebeld en die onmiddellijk naar de winkel gekomen en die heeft me daar als het ware gered en ook duidelijk aangegeven dat die spullen door hem geschonken waren. Daarna heeft het personeel de spullen teruggehaald uit de schappen en heb ik mijn spullen teruggekregen maar ik heb geen excuses ontvangen of ook maar een woord als sorry of wat dan ook. Als ik echt gestolen had hadden ze dit duidelijk op de camera’s kunnen zien maar ze hadden ook via de camera’s kunnen controleren hoe ik binnen ben gekomen en dat ik helemaal niet aan de kant van de producten ben geweest. Dus ik ben al een dief omwille van mijn huidskleur zelfs als ik zelf de spullen gaan aangeven om een misverstand te voorkomen! Dit is zeer zeer zeer ernstig stigmatiserend en discriminerend.

Ik wil openlijke verontschuldigingen van het personeel en met name van de cassiere die deze zaak volkomen verkeerd heeft geïnterpreteerd en valselijk heeft aangezet.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Aldi

Heeft op 09 februari 2021 om 14:23 geantwoord

Beste klant,

ALDI is sinds september 2020 actief op Klacht.nl. De klacht die u hier hebt ingediend, is gedateerd of via een ander kanaal opgelost. Wij zullen deze klacht daarom afsluiten en als opgelost beschouwen. Mocht u nog vragen hebben of verder geholpen willen worden met uw klacht, neem dan contact op via [email protected]

ALDI Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door