Klacht: Valse garantiebepalingen en slechte communicatie KPN winkel

op 25 augustus 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Onlangs bij de KPN winkel langsgeweest om mijn telefoon weg te brengen omdat de stekker van mijn oplader niet meer in de telefoon bleef zitten. Volgens KPN medewerker viel dit waarschijnlijk wel binnen de garantie dus kon ik hem opsturen. Daarbij werd wel aangegeven dat als ik zou kiezen hem toch niet te laten repareren dit 37,50 euro zou gaan kosten. Wat ze er niet bij vertelde was dat mijn reparatie waarschijnlijk toch niet binnen de garantie zou vallen omdat er een klein scheurtje in het display zit. Had ze dit verteld had ik hem al niet opgestuurd om mee te beginnen.
Net dus het “onderzoeksrapport” binnen gekregen. En inderdaad. Repareren stekkertje valt binnen garantie. Maar ze mogen niet enkel het stekkertje repareren en de telefoon terugsturen, ze MOETEN ook het display repareren. Dit geintje kost 441 euro. Dat ga ik dus mooi niet betalen want dat is een belachelijk bedrag maar dan moet ik dus de eerder genoemde 37,50 betalen voor de zogenaamde “onderzoekskosten” (lees: 1 blik op de telefoon door verveelde medewerker die volgens protocol beslist: scheur op display, geen garantie, 441 euro).
Dit is zwaar waardeloos en bijna diefstal te noemen.
Reden voor mij om na 10 jaar over te stappen als dit niet naar wens wordt opgelost.

Kosteloos repareren van het stekkerpunt waar de oplader ingaat.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door robdeveer