Klacht: Valse beschuldigingen van roken op kamer

op 11 maart 2020 over Fletcher Hotels in de categorie Hotels

Ik verbleef met mijn partner op 7 maart via social deals in het Fletcher Badhotel Noordwijk.
Ik ben hier ieder verbleven en was tevreden.

Op een avond dat een vriendin dat van ons langskwam om ons te bezoeken na een lange tijd weer in Noordwijk te zijn, werd er rond 23:15 door de receptie bij ons op de deur geklopt. Ze heeft een melding gehad dat er gerookt werd op onze kamer. Deze beschuldiging was best logisch aangezien ons kameraam aan het rookterein vast zat. Omdat ik eczeem heb, en de kachel stond te loeien, heb ik het raam wagenwijd open gezet zodat het goed kon doorluchten. Ik krijg namelijk een ontzettend droge huid van loeiende radiators. Na uitgelegd te hebben dat wij en anderen gerookt hebben op de binnenplaats, en ons raam helemaal open stond met de gordijnen open met de verklaring dat het best logisch is dat de rook naar binnen waait en dat de rookmelder dan afgaat. De receptioniste nam genoegen met dit en verliet onze kamer.

Sochtends rond 09:00 werd ik wakker van loeiende brandalarmen door het hotel. Omdat ik in paniek wakker werd, heb ik onze brandmelder losgekoppeld omdat ik dacht dat deze weer afging vanwege gisteravond.

15 minuten later stond de front Office manager op onze deur te kloppen. Mijn vriend werd wakker hiervan en werd boos omdat wij gisteren ook al zijn benaderd vanwege dit alarm. Er stonden twee brandweer mannen naast hem en hij kwam zonder toestemming onze kamer in. Ik lag naakt in bed.

Toen ik mijn hoofd boven het deken deed, om te observeren wie er in mijn kamer stond, benaderde de FOM mij ontzettend respectloost en wijzend “met jouw heb ik een hartig woordje te doen”. De FOM wist niet eens dat ik degene was die de melder heeft losgehaald, en benadert iemand die naakt in bed ligt op zo’n manier?

Ik en mijn vriend hebben ons snel aangekleed en onze spullen ingepakt. De FOM dreigde namelijk de politie te bellen. Waarom in godsnaam?

Ik en mijn vriend zijn buiten gaan staan om de politie op te wachten en ons voor te stellen. Voornamelijk om uit te leggen dat de FOM helemaal van stapel loopt en zich respectloos gedraagt.

1 agent was ontzettend respectvol en aardig tegen ons, de ander kwam passief agressief over en zonder bewijs te hebben van schade aan de melder, werd ik beschuldigt van vandalisme.
Ik heb heel netjes de brandmelder losgedraaid, zo is deze ook ontworpen. Het enigste wat je ontkoppeld is de speaker namelijk. De receptie krijgt nog steeds een melding.

een agent heeft gecontroleerd of er niets vernield is en dat was niet geval. Wel werd bedreigd met een factuur vanwege het resetten van het alarm. Dat wil ik best betalen, maar kennelijk werd er gebluft en dus daadwerkelijk gedreigd omdat ik tot de dag van vandaag geen rekening heb ontvangen.

Achteraf kwamen wij er achter dat er een melding is gedaan bij veilig thuis? En dat er in een politie dossier is opgemaakt dat wij wel gerookt hebben op de kamer.
Er is 0 bewijs hiervan!!!!!!

Mijn vader heeft later ook verhaal gehaald waarop de FOM heel brutaal reageerde op ons en alleen mijn vader het woord liet doen.

Een compensatie of mijn geld terug en een excuusbrief van de Front Office manager die deze ochtend aanwezig was.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fletcher Hotels in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door JoedeBondt