Klacht: Vakantiepark Kijkduin problemen huisje tijdens Kerst periode

op 30 januari 2014 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben een bungalow gehuurd op park Kijkduin van 23 t/m 30 december 2013. Het is voor ons niet de eerste keer dat wij op vakantie gaan in Nederland in een bungalow huisje, want dit doen we nu al meer dan 13 jaar, maar zoveel problemen als dit verblijf hebben wij nog nooit eerder meegemaakt.

Bij onze aankomst in onze bungalow Albatros 33, merkten wij nadat wij 10 minuten voor onze deur moesten wachten, omdat deze nog niet op tijd open ging, dat de verwarming het niet deed. Hier hadden wij gelijk melding van gemaakt. Tevens lekte de koelkast, waarvoor iemand gelijk langs kwam en hij zou de verwarming gelijk no een keer doorgeven aan de receptie.

Rond een uur of 17.45 had ik nogmaals naar de receptie gebeld en rond 18.30 was er iemand voor de verwarming gekomen en deze zei ons tijdens de reparatie dat de kachel eigenlijk al 2 jaar geleden vervangen moest worden. Rond 20.15 ging hij weer weg en hadden wij een draagbaar kacheltje gekregen om ’s avonds toch nog een beetje warmte te hebben.

Op dinsdag is er van buitenaf een installateur langsgekomen, die zijn auto buiten het park moest parkeren en die van ons de pas heeft geleend om dichter bij het huisje te kunnen parkeren, omdat wij het belachelijk vonden dat hij buiten het park geparkeerd stond. Dit is nl. niet handig als je spullen nodig hebt. De installateur heeft de kachel aan de praat gekregen. Omdat de ketel nu wel warmte gaf, zei de installateur dat de ketel op zijn vroegst op maandag 30 december vervangen kan worden voor het huisje waarin wij zaten. Hier hadden wij begrip voor.

De receptie bood mijn vrouw wel aan om eventueel in huisje 145 (rokers huisje en honden toegestaan) of in huisje 13 te gaan zitten(ook honden toegestaan). Terwijl wij juist dit huisje hadden geboekt met voorkeurskosten, omdat dit centraal gelegen in het park was en dicht bij het zwembad ivm de kinderen. Daarnaast hadden we ook nog spinrag in de slaapkamer, waarvoor iemand van het schoonmaakploeg nog eens langskwam. Ook het doucheputje boven bleek verstopt te zijn in de ochtend en hierdoor hadden wij boven bijna een overstroming. Ook hiervoor is iemand langsgekomen.

Het verhuizen was voor mijn vrouw geen optie, omdat ik aan het werk was en zij niet alleen met 4 kinderen alles kan verhuizen. Het had ons al heel wat moeite gekost om alles in het huisje te settelen. Je hebt toch ivm Kerst van alles en nog wat extra bij je (lichtjes, lekkernij, eten en bakspullen) om er een gezellige Kerst van te maken, wat zij nooit in haar eentje kan verhuizen naar een huisje een paar honderd meter verder op het park. De receptie gaf wel aan dat wij onze schoonmaakkosten en borg terug zouden krijgen.

Dus de verwarming deed het weer en af en toe de ketel opnieuw opstarten is dan maar een kleine moeite en anders zouden we altijd nog de openhaard kunnen gebruiken om de woonkamer te verwarmen. Wij hadden al een zak met haardhout van de receptie gekregen voor het geval dat. Maar toen ik ’s avonds het bad wou vullen voor de kinderen, was het water na 2 seconden super heet ijskoud en dit was een enorme teleurstelling voor de kinderen. Ook voor mij zelf, want ik kan je zeggen dat dit heel vervelend is als je denkt om op kerstavond na een dag te hebben gewerkt (omdat ik moest werken op maandag, dinsdag en vrijdag en daarom een park in de buurt van mijn werk had gekozen, zodat mijn vrouw en kinderen dan toch vakantie hadden) een lekker warme douche te kunnen nemen of een luxe bubbelbad die in het huisje zit en je hebt maar 2 seconden super heet water en vervolgens ijskoud water.

Ik heb nog gekeken of dit aan de ketel lag en ben ook enige tijd met tussen pozen bezig geweest om te kijken of ik het warm water weer aan kon krijgen, maar telkens was het resultaat hetzelfde. Dit hebben we op kerstochtend weer bij de receptie gemeld dat het water het nu niet deed en zij zorgden er ook voor dat er iemand weer naar kwam kijken.

Toen wij terug kwamen van een strandwandeling was de onderhoudsman langs geweest, maar was het euvel van het geen warm water hebben nog niet verholpen en zijn wij weer naar de receptie geweest. Vervolgens kwam de onderhoudsman weer langs en zei dat het probleem met de receptie zou worden besproken. Vervolgens kregen wij van de receptie een telefoontje en zij zei dat het warm water niet met de Kerst kan worden verholpen en zij gaf als mogelijkheid aan om eventueel in een ander huisje te douchen. Maar met 4 kinderen is dit natuurlijk geen optie. Uiteindelijk heeft zij ons huisje 37 aangeboden die eigenlijk niet voor honden is bedoeld, maar aan de overkant van ons huisje was.

Deze optie hebben wij maar aangenomen, omdat het tenslotte toch al Eerste Kerstdag was en wij onze Kerst niet helemaal wouden vergallen door een vakantiehuisje met ijskoud water. Wij kunnen wel zeggen dat het totaal niet leuk is om op Eerste Kerstdag te moeten verhuizen rond 14.00, omdat je toch nog al je vlees klaar moet maken voor het Kerstdiner en je al je Kerstversiering, kasten met kleren, opgemaakte bedden en gevulde keukenkastjes weer helemaal moet leeghalen om het vervolgens weer allemaal te ordenen in een ander huisje.

Helaas was huisje Albatros 37 ook niet zonder gebreken, want de kinderen wilden graag in het bubbelbad en vervolgens douchen. Er bleek toen een soort rioollucht te ruiken, maar omdat we toch eerst nog het Kerstdiner wilden doen en er toch niemand meer bij de receptie zat, wilden wij dit nog niet meteen melden, maar de volgende dag op Tweede Kerstdag. Wij hebben nog met deodorant en luchtverfrissers van Breeze de geur te verdrijven, maar ’s ochtends rook je de geur nog steeds in de slaapkamer beneden waar wij sliepen.

Dus wij gingen op Tweede Kerstdag ook met deze klacht naar de receptie en in de loop van de dag zou weer iemand langskomen. Toen er ’s middags nog steeds niemand langs was gekomen en onze visite was gearriveerd, hebben wij het nogmaals gemeld bij de receptie. Deze belde meteen iemand en die kwam gelijk langs. Hij kon zelf de geur niet ruiken die wij bedoelden, maar onze visite had het ook al geroken, dus het zat niet tussen onze oren. Hij had de luchtgaten van het bubbelbad ingespoten en daarmee zou het probleem van de geur verholpen moeten zijn en anders moest er iemand van de riolering op vrijdag langskomen. De geur leek hierdoor wel minder te worden, maar uiteindelijk was de geur nog steeds aanwezig.

Maar omdat ik op vrijdag weer moest werken en wij nu al elke dag iemand langs hadden gehad om problemen op te lossen, hadden wij zoiets van hopelijk valt de geur wel mee en kunnen wij toch nog een beetje iets van onze vakantie maken. Daarvoor betaal je namelijk de hoofdprijs (€ 1018) om een vakantie bungalow de luxe voor 7 personen te nemen met sauna en bubbelbad om onze 2 pleegkinderen en onze eigen gezin een leuke Kerst te bieden.

Op Tweede Kerstdag was ook het zwembad niet wat je ervan zou verwachten. Tijdens het zwemmen kwam je onder de dotten lange haren die in het water zaten en waren de kleedhokjes heel vies en lag er zelfs maandverband en tampons op de grond. Hierdoor hebben wij geen gebruik meer gemaakt van het zwembad na deze dag.

Daarnaast bleek ook de douchecabine beneden te lekken en was de douchekop stuk, waardoor het water uit het handvat lekte. Daarom hebben wij op zaterdag besloten om onze spullen alvast in te pakken om op zondag naar huis te vertrekken ipv op maandag, want ons geduld was nu wel opgeraakt en dit was niet de vakantie waarvoor wij hadden gekozen. Het leek wel meer een werkvakantie ipv een ontspannen vakantie waar mijn vrouw, kinderen en pleegkinderen aan toe waren.

Toen wij op zondag rond 15.00 uitcheckten bij de receptie kregen wij alleen maar te horen dat zij de dingen zouden noteren, ook dat wij een dag eerder weg gingen. Over het terugbetalen van de borgsom en de schoonmaak kosten zeiden zij dat dit 10 dagen gaat duren. Ik kan u vertellen dat wij dit park aan niemand zullen aanbevelen en dat dit het slechtste park is waar wij tot nu toe zijn geweest. Zeker voor deze prijs € 1018 voor een huisje die een twee weken later voor € 557 word verhuurd.

Daarom verwachten wij ook zeker nog een financiële tegemoetkoming voor alle ongemakken die wij hebben gehad tijdens onze vakantie in 2 verschillende bungalows. Wij hebben nog nooit zoveel ongemakken tijdens een vakantie meegemaakt op een bungalowpark in die 13 jaar dat wij op verschillende parken in Nederland in verschillende soorten accommodaties hebben gehad. Vrienden van ons die zeiden dat ze al op de tweede dag als het niet de eerste dag was van de vakantie al naar huis waren gegaan met al die ongemakken.

Gewenste Oplossing:

Niet de huidig geboden oplossing om een weekend naar Marinepark Volendam buiten de vakantie periode om, met nog eens de bijbetaling van minimaal € 150, maar een redelijke financiële tegemoetkoming. Gewoon een goede afwikkeling van de klacht en niet, ik citeer \"Dit is ons definitieve aanbod. Wij beschouwen deze kwestie hiermee derhalve als afgehandeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 05 februari 2014 om 14:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben inmiddels schriftelijk contact met de gast gehad en beschouwen e.e.a. hiermee als afgehandeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Roompot beoordeeld.

Heeft op 29 maart 2014 om 17:25 geantwoord

De aangeboden oplossing was een vergoeding van 250 euro. Het aanbod hebben wij aangenomen, omdat het beter was dan de vorige oplossing, alhoewel dit nog steeds een kleine vergoeding is voor alle drama die wij hebben gehad met de kerst samen met ons gezinnetje en onze 2 pleegkinderen.

Blijkbaar helpt het dus om gebruik te maken van deze site.

Alle klachten die gemeld zijn door maximus1973