Klacht: vakantie na 1 nacht afgebroken

op 27 juli 2017 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Wij hadden een last minute geboekt op Resort Arcen. Het gaat om een buitenverblijf voor 6 personen voor een midweek van maandag 17 juli tot en met 21 juli 2017.
Wat wij afgelopen maandag aantroffen is niet te omschrijven! Het chalet is zo vies dat wij na 1 nacht weer vertrokken zijn!
Hoe erg we het ook vonden voor onze dochter van 7 jaar die zich dus heel erg op een vakantie had verheugd. We hebben 440,00 euro betaald voor een midweek, dan verwacht je toch niet zoiets. Bij de receptie kregen wij te horen: Tja, u heeft natuurlijk ook het simpelste verblijf geboekt wat je op dit park kan boeken. Maar simpel kan wel gewoon schoon zijn. Ik heb wat foto’s bijgevoegd. Ik had van de slaapkamer en badkamer filmpjes gemaakt, deze zijn helaas niet door te sturen. Daar is echt heel goed op te zien wat je in de badkamer aantreft. U begrijpt natuurlijk dat wanneer je 440,00 euro hebt betaald en je ervoor kiest om maar 1 nacht te blijven het wel heel erg moet zijn.
De stopcontacten waren zo vies dit is ook duidelijk op de foto’s te zien. In de woonkamer zit gewoon een gat in de vloer en daaromheen een heel vieze plek. Alle hoeken en kieren zijn ontzettend vies. Een wc bril die te klein is. De douche cabine vol met schimmel. De badkamer stonk enorm. We hebben daarom ook geen gebruik gemaakt van deze vieze douche. De pannen waren zo vies, ook dit is te zien op een foto. Dus ook maar besloten om deze niet te gebruiken. Dat de slaapkamers en bedden zo klein zijn dat is tot daar en toe maar ook daar stonk het en in alle hoeken zaten flinke stofnesten of spinnenwebben. De poten van het bed waar ik zelf op lag stonden er scheef onder en als ik me omdraaide dan ging heel het bed mee op en neer. Toen we ook nog een muis aantroffen was voor mij de maat vol. Wij konden echt geen dag langer blijven.
Ik vind het heel erg dat wij na een jaar hard werken zo onze vakantie moeten afbreken. Onze dochter was erg verdrietig en heeft toch een paar keer moeten huilen. Helaas zijn we niet in de gelegenheid om iets anders te boeken zodat zij toch nog een paar leuke dagen vakantie kan hebben.
Erop vertrouwende een positieve (en niet standaard) reactie van u te mogen ontvangen.

Deze mail had ik donderdag 20 juli jongstleden naar roompot gestuurd.
Nu heb ik gisteren, zes dagen later, onderstaande reactie ontvangen.

Bedankt voor uw opmerking over uw verblijf op Resort Arcen.

Wij begrepen dat uw verblijf niet volledig aan uw verwachtingen heeft voldaan. Graag bieden wij u daarvoor onze verontschuldigingen aan. Wij hebben dit ook met het park besproken en zij geven aan zich niet geheel te vinden in de door u genoemde punten. Daar de accommodatie vorig jaar is gerenoveerd. En zij na uw vertrek de genoemde punten niet hebben kunnen constateren op de dode muis na. Daar zij het zeer betreuren dat u hierdoor eerder bent vertrokken willen zij u graag tegemoet komen met een korting van € 30,00 op een volgend verblijf op Resort Arcen in bijvoorbeeld een bungalow en geen chalet.  U mag er verder van uitgaan dat wij naar aanleiding van uw klacht stappen hebben ondernomen om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.

U kunt de genoemde korting verzilveren doormiddel van een nieuwe boeking te maken op www.roompot.nl.
Vermeld tijdens het boeken vervolgens bovenstaand overeenkomstnummer en “tegemoetkoming klacht” in het opmerkingenveld. Deze aanbieding is geldig tot 26 juli 2018 en geldt uitsluitend voor parken die met het Roompot logo worden aangeduid. Bij vragen kunt u contact opnemen met ons callcenter via info@roompot.nl.
Tevens zorgen wij er voor dat u de lokale heffingen die u teveel betaald heeft retour ontvangt.

Wij hopen u met dit schrijven voldoende te hebben geïnformeerd. Graag tot ziens op Resort Arcen.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordialement

U kunt begrijpen dat ik al heel boos was na het moeten afbreken van onze vakantie, maar deze reactie maakt mij nog bozer!
Eerst schrijven ze: En zij na uw vertrek de genoemde punten niet hebben kunnen constateren op de dode muis na. Vervolgens schrijven ze: U mag er verder van uitgaan dat wij naar aanleiding van uw klacht stappen hebben ondernomen om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen. Dit is erg tegenstrijdig.
En dan durven ze een korting te geven van wel 30,00 euro!!! Onvoorstelbaar, wat een reactie. En om het verhaal verder af te sluiten:
gisteren hebben ze 18 euro gestort op mijn rekening voor de toeristenbelasting die wij voor 4 nachten betaald hebben maar er is geen BORG terugbetaald.

N.L. H.

Dat er een gedeelte van het bedrag van 440,00 euro wordt terugbetaald, inclusief de borg natuurlijk.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door N H