Klacht: Al 6 jaar lang gillend gek van mijn buurvrouw.

op 12 juni 2012 over Uwoon Harderwijk in de categorie Woningcorporaties

Vanaf dag 1 (april 2006) dat ik hier ben komen wonen word ik dag in dag uit lastig gevallen door mijn schreeuwende (normaal praten kan ze echt niet) buurvrouw.

Er is altijd wel iets waar ze commentaar over heeft of waar ze zich mee denkt te mogen bemoeien. Op het moment dat je je haar hierop aan probeert te spreken gaat ze hysterisch schreeuwen, schelden en roepen dat zij “de baas is in de buurt” en wanneer je je met een excuus van haar af probeert te maken gaat ze hele vage verhalen ophangen over “negatieve energie”, karma, haar levensverhaal etc.. allemaal dingen waar je geen duidelijkheid uit kan krijgen.

Verder staat ze regelmatig met mijn brievenbus te wapperen, s’nachts op de deur te kloppen, gooit ongevraagd (compleet onleesbare) briefjes door de deur, staat tegen de deur te praten en als je niet open doet gaat ze schreeuwen, ze roddelt op een schreeuwerig volume in de tuin recht onder slaapkamer/woonkamerraam, ze gluurt naar me bij de minst onbenullige dingen. Als ik haar buiten het huis om tegen kom dan valt ze me lastig; gaat naar me schreeuwen, recht voor mijn neus staan.

Ik heb inmiddels alles al geprobeerd; ik heb met de woningstichting over dit probleem gebeld, zij verwezen me door naar buurtbemiddeling en zij konden niets doen omdat ze niet in gesprek wilde (ze heeft destijds de hele buurt bij elkaar geschreeuwd dat er complotten tegen haar gaande waren), de politie kan/wil niet ingrijpen… Enkele weken terug ben ik hiermee naar maatschappelijk werk gestapt omdat ik me niet meer veilig voelde in mijn eigen huis, zij hebben daarop bemiddeld met buurtbemiddeling, die zoals gewoonlijk weer niets kon doen en ik ben weer terug doorverwezen naar Uwoon (de woningsticting).

Terugbelafspraken met de contactpersoon van de woningstichting (Toos Westerhout) worden regelmatig niet nagekomen, maar ik heb wel een uitnodiging voor een afspraak voor een gesprek gehad, waar ik helaas niet bij kon zijn. Bovendien is een gesprek geen oplossing.

Soms is het 1 maand ofzo wat minder erg dan normaal, maar het begint altijd weer opnieuw. Ik weet niet hoe veel langer het nog door moet gaan hier voordat ik echt paranoïde hier van word.

In het verleden zijn er ook al meerdere drama’s geweest waarin ze met mijn voormalige onderburen (waarvan inmiddels tenminste 1 overleden is) ruzie maakte over de was die bij mijn onderburen buiten hing en daarbij de hele buurt bij elkaar schreeuwde en tierde. Voordat ik hier kwam wonen, tijdens de bezichting en het doornemen van de contracten is mij hier nooit iets over verteld en om heel eerlijk te zijn voel ik me goed in de maling genomen;
ik heb getekend voor een huis in een buurt waarin ik continu door haar gestalkt word, thuis geen rust kan vinden en continu bang ben dat zij weer voor mijn deur staat te schreeuwen, met mijn brievenbus staat te wapperen en zich met mij probeert te bemoeien.

Edit: inmiddels ben ik uitgenodigd voor een gesprek op maandag 18 juni, 16:00. Ik verwacht er niet veel van, om eerlijk te zijn.

Verwijdering/uitzetting/verplaatsing van de buurvrouw

Alle klachten die gemeld zijn door LydiaJansen1986