Klacht: Uw bieding is helaas niet gegund???Hoe kan dat?

op 14 oktober 2016 over Proveiling.nl in de categorie Online Veiling

Geachte heer,

U heeft de hoogste bieding uitgebracht op één of meerdere objecten op de Faillissementsveiling voorraad en inventaris “Tegel Outlet Drachten B.V.” te Drachten te Drachten op www.proveiling.nl.
Biedingen zijn altijd onder voorbehoud van gunning.
Helaas moeten wij u via deze weg mededelen dat de volgende kavel(s) niet gegund is/zijn.
5662-736239 Café Rio Grande koffiemachine,
5662-736240 Koffie, chocolademelk en topping poeder

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

ProVeiling.nl

Dit is de e-mail die ik gisteren gekregen heb van de Proveiling.nl.
Mijn vraag is :Hoe kan dat?Zo een grote bedrijf komt met een so en bizarre smoesje:Uw bieding is helaas niet gegund.Zonder verdere oplossingen,
Ik heb op het site van proveiling gezin dat iemand ook zoals ik kon zijn eerlijk gewonnen kavels niet kunnen ophalen omdat die niet gegund zijn. Proveiling is dat geconstateerd en dat vinden zij een goede klacht oplossing. Ja?Voor wie dan? Kan dat zo maar?Niet gegund.Is dat volgens de wet mogelijk?
Ik had ooit een kavel gewonnen bij Proveling.nl,die ik op laatste moment niet zo fijn vond,dus dacht ik,ik ga dieannuleren . Mooie niet.Ik heb begrijpen van een dame telefonisch,dat,als ik die kavel niet ophaalt,dan krijg ik mee te makken met de incasso bureau.
Dus Proveiling.nl kan klanten dwingen om kavels te betalen en ophalen,maar zelf,doen zij niets als en klacht binnen komt(in positieve zien).

N.Hasani

Ik wil,heel graag,dat u UW beslising omdraien in mijn voordel en dat ik die twee kavels :
5662-736239 Café Rio Grande koffiemachine,
5662-736240 Koffie, chocolademelk en topping poeder

zsm ophaalt.
Bij voorbij dank
N.Hasani

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Proveiling.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Proveiling.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Proveiling.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Proveiling.nl

Heeft op 18 oktober 2016 om 16:48 geantwoord

Conform artikel 6 van de algemene voorwaarden is elk gedaan bod onder voorbehoud van gunning. Dit is één van de voorwaarden waarmee de klant akkoord is gegaan tijdens het registreren, en waarmee de klant elke keer akkoord gaat tijdens het uitbrengen van een bieding.

De gunning wordt uitgesproken door een derde partij (curator/opdrachtgever). De reden van het niet gunnen kan zeer uiteenlopend zijn, van een minimum bod dat niet behaald wordt tot een kavel die niet meer uitgeleverd kan worden doordat deze niet meer in de staat is zoals deze aangeboden werd, tot eigendomsvoorbehoud. Laatstgenoemde is naar ons inzien het geval geweest.

Daar wij in deze conform de algemene voorwaarden handelen, moeten wij deze klacht als niet gegrond beschouwen.

Heeft op 19 oktober 2016 om 01:56 geantwoord

slecht

Alle klachten die gemeld zijn door Neksut