Klacht: uw bepaling aangaande de vergoeding voor de ledenpas

op 04 mei 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Fit For Free

Postbus 128
2350 AC Leiderdorp
info@fitforfree.nl

Betreft: uw bepaling aangaande de vergoeding voor de ledenpas

Geachte heer, mevrouw,

Met de opzegging van het abonnement heb ik duidelijk laten blijken niet langer met uw bedrijf zaken te willen doen. momenteel word ik benaderd door ultimoo incasso met een incasso van 200 +… Ik ben hier niet van gediend.

Uit artikel 2 onder h van uw algemene voorwaarden volgt dat bij opzegging van het abonnement de Fit For Free ledenpas behouden kan worden, maar dat hiervoor wel een vergoeding zou moeten worden betaald van € 2,95 per maand tot het moment waarop de pas is ingeleverd bij de Fit For Free-vestiging. Deze bepaling is misleidend, omdat de indruk wordt gewekt dat het behouden van de pas kosteloos kan, terwijl een dergelijke voortdurende verplichting ook niet past bij de opzegging van het abonnement zonder dat hiervoor afzonderlijke instemming van de klant wordt verkregen.

Bij dezen vernietig ik daarom deze bepaling. Alle bedragen die u sinds de afloop van het abonnement heeft geïncasseerd op grond van de automatische incasso, zijn daarmee onverschuldigd betaald. Totaalbedrag kunt u terugvinden vanaf moment van opzegging. U dient dit bedrag binnen veertien dagen na ontvangst van deze e-mail te voldoen. Indien u dit bedrag niet binnen deze termijn hebt terugbetaald, bent u in verzuim en bent u wettelijke rente en buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten verschuldigd.

Samia Dif
Schoutstraat 48

Ik ben nu ook klant bij Fit4Free. Ik ben tevreden als deze vordering wordt ingetrokken.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 04 mei 2016 om 13:13 geantwoord

Beste mevrouw Dif, wij hebben de kwestie direct voor u bekeken en het blijkt dat de vordering welke u in het verleden bij Ultimoo incasso had lopen ook tevens tot het verleden behoort. Deze is namelijk komen te vervallen. Dit is mede de reden waarom u opnieuw lid heeft kunnen worden. De vordering heeft dan ook geen betrekking u/uw voormalige kortingspas maar op het lidmaatschap van de heer Dif. Wellicht is hier de verwarring ontstaan? Hopelijk verduidelijkt de voorgaande toelichting het één en ander. Indien er onverhoopt toch nog onduidelijkheden zijn dan kunt u ons bereiken via webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas.

Alle klachten die gemeld zijn door sa.miia