Klacht: COD

Jaapio1965 op 08 september 2020 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ontving een pakje uit Korea. Het was een gift ter waarde van €35,20, dus zonder extra invoerrechten. Tot mijn verbazing moest ik de bezorger €23,29 aan COD betalen! Hij wist niet waarom, maar anders kreeg ik het niet. Eerst was compleet onduidelijk waarom deze kosten, maar toen we goed keken bleek dat men in Korea de verzendsticker over het kruisje bij het woord ‘gift’ had geplakt. Klantenservice gebeld; 1e keer werd in in de wacht gezeten na 5 minuten werd de verbinding verbroken. De 2e keer kreeg ik Lynn, een vriendelijke dame, aan de lijn. Verhaal uitgelegd, zij ging overleggen met een collega. Het antwoord wat ik kreeg: ook al is het een gift, dat mag niet vanuit Korea!? Alleen wanneer er Doll of Toys opstaat….(Bij ons stond er charm beads and paper bag). Toen ik haar vroeg waarom dat niet verteld wordt bij verzending en waarbij dat kan vinden zei ze dat het nergens op de site van UPS staat?!?! Ik moest het maar googelen…… En nog een fijne dag.
Natuurlijk is dit belachelijk, maar ik heb het toch gegoogeld en helemaal niets gevonden. Naar mijn mening heeft men bij de verzending een fout gemaakt en worden wij met een hele vreemde smoes afgescheept.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de €23,26 teruggestort wordt. En graag excuses voor zowel het ongemak als het net ter zake kundige personeel.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 08 september 2020 om 10:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Vervelend om te horen dat u niet de correcte uitleg heeft ontvangen van onze Klantenservice. Wij zullen dit met hen opnemen, zodat dit in het vervolg niet meer voor gaat komen.

Het woord Gift bepaald nooit of een zending is vrijgegsteld van importkosten. De enige waardoor dit wordt bepaald is de waarde van de zending plus de verzendkosten. Voor import in Nederland geldt, dat als deze waarde boven de 22 Euro ligt er BTW en invoerrechten belast kunnen worden.

In uw geval is er dan ook BTW belast en daarnaast zijn er administratie kosten belast voor de verwerking hiervan. Informatie hierover kunt u terugvinden op onze Website.

Mvg,
UPS Social Media Team

Jaapio1965

Heeft op 08 september 2020 om 10:20 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Absoluut niet! De grens van 22 euro die genoemd wordt geldt alleen wanneer het een verzending door een bedrijf is. Wanneer het een kado van een particulier betreft is de grens 45 euro! En aangezien de waarde 35,20 is valt dit hier binnen. Dit zijn de regels van de belastingdienst. Ik ben nog steeds van mening dat deze situatie is ontstaan doordat het kruisje bij het woordje gift was afgeplakt! Indien nodig kan ik een foto leveren waarop dit duidelijk te zien is (tegen het licht in genomen).
Dus verwacht ik nog steeds de gewenste oplossing.

Reactie van de melder van de klacht Jaapio1965

4 jaren geleden - Hier de juiste link van de belastingdienst waar het haarfijn in staat: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/

Bericht van UPS

4 jaren geleden - Goedemiddag, Wellicht heeft u eroverheen gelezen, echter de waarde wordt bepaald door de waarde van de goederen verzenkosten. Als u dan wilt uitgaan van 45 euro dan zit u er nog ruim boven en blijft deze zending een zending die met BTW belast wordt worden van de douane. Mvg, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht Jaapio1965

4 jaren geleden - Nogmaals goedemorgen, zojuist heb ik gesproken met de heer Vroonland van de douane. Deze meneer is het aanspreekpunt wanneer het gaat om dit soort zaken. Na bestudering van deze zaak komt hij tot de conclusie dat u het verkeerd ziet. Hij zei letterlijk dat bedrijven als Ups niet altijd door hebben dat alleen de intrinsieke waarde gehanteerd dient te worden! Dus alleen de waarde van het pakket zelf en nooit de verzendkosten! Hij adviseerde om dit aan u kenbaar te maken om u nogmaals de kans te geven dit adequaat af te handelen. U mag hem trouwens bellen, dan legt hij het ook aan u uit. Hij is te bereiken via 0800 0543 en dan vragen naar de heer Vroonland van de douane. Mocht u blijven volharden dan is zijn advies aan ons om via de douane bezwaar aan te tekenen. U dient er wel rekening mee te houden dat wanneer het bezwaar gegrond verklaard wordt alle bijkomende kosten aan u zullen worden doorberekend. Ik zie uw reactie met vertrouwen tegemoet. Met vriendelijke groeten, Jaap Antono

Bericht van UPS

4 jaren geleden - Goedemiddag, Er is voor u een dispuut gelogd met referentie nummer 030349. Onze inklarings afdeling zal uw dispuut gaan onderzoek en zal t.z.t. contact met u opnemen. Houd u er rekening mee dat hier 2-3 weken overheen kan gaan. Voor tussentijdse updates kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via 020-5040500. U kunt hierbij het referentie query nummer vermelden. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht Jaapio1965

4 jaren geleden - Dank u. Ik wacht af.

Reactie van de melder van de klacht Jaapio1965

4 jaren geleden - Het wordt steeds gekker! Zoals gemeld gaat het om ten onrechte in rekening gebracht kosten. Deze kosten heb ik ter plekke moeten betalen met pin bij de bezorger. Dat heb ik dus ook gedaan. Daar heb ik een bonnetje van en het staat op het bankafschrift. Vandaag krijg ik tot mijn stomme verbazing een factuur voor hetzelfde bedrag!!!! Dus in plaats van dat UPS de kosten aan mij terugbetaalt moet ik ze nog een keer betalen! En dan wordt er ook nog gedreigd met een toeslag van 40 euro indien ik niet onmiddellijk betaal! Als ik UPS haar gang laat gaan kost het me dus 2 x 23,29 + 40 = 86,58! Terwijl ik juist 23,29 hoor terug te krijgen. Kan dit alstublieft nu geregeld worden!?

Reactie van de melder van de klacht Jaapio1965

4 jaren geleden - Voor de zekerheid ook klantenservice gebeld. Dame aan de lijn kan mij niet helpen. Weigert mij door te verbinden met iemand die dat wel kan. Ik wijs haar erop dat het gesprek wordt opgenomen en dat ik een leidinggevende wil spreken. Er hoor vervolgens niets meer, ze heeft opgehangen......

Alle klachten die gemeld zijn door Jaapio1965