Klacht: UPS krijgt invoices maar weet die niet te leveren

op 28 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Verzonden een pakket, gepaard met 3 prints van op de UPS site ingevulde inhoud van dat pakket en waardevermelding totaal 45 euro In warehouse van UPS te Johannesburg Zuid Afrika blijkt pas dat de opgegeven items in het pakket elk van een waarde moeten zijn voorzien. UPS in Zuid Afrika vraagt ontvanger (!) om een invoice met daarbij de waarde per item op te geven. Die heeft ontvanger natuurlijk niet. Intussen is de 5 dagen service waarvoor betaald is reeds 14 dagen. UPS vraagt ons nergens naar, ook al typen ze in Parcel Progress dat requests zouden zijn gedaan bij verzender en ontvanger. Laat staan dat UPS niet zelf de Invoices ter aanvulling toestuurt.. Dus wij vragen UPS Nederland om de invoice, zoals ingetikt op site van UPS en zoals 1x in insteekfolie op het pakket zit en 2x aan de ophaler van UPS is meegegeven en zoals op de site van UPS ingetikt is. Tweemaal zegt de telefonist van UPS dat ze in hun systeem de invoice niet kunnne oproepen of hebben. En dat de technische dienst van UPS dan misschien kan helpen. Die heeft dan enkele dagen wachttijd voor beantwoording nodig. UPS had uit ervaring bij intypen van de INvoice en waarde er op kunnen wijzen dat elk item gewaardeerd moet worden. UPS had ons een afschrift van de Invoice kunnen mailen. NU moeten wij uit het hoofd zonder aansluiting op de itemlijst van de Invoice zelf maar verzinnen en mailen naar ontvanger, die UPS Zuid Afrika moet berichten. Oftewel het hele probleem wordt bij de klant gelegd en UPS doet niets anders dan het pakket in warehoude laten liggen.

Verbeterde check op invullen waarde van pakket, op te geven per item. Zelf de vraag mailen aan verzender met daarbij de invoice zoals bij UPS is opgegeven, om tbv de douane geen verschillen te maken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 28 mei 2021 om 12:49 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]