Klacht: Update naar El Capitan

op 09 september 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

In dit huis zijn er diverse Apple liefhebbers met diverse apparaten, echter dat is vermoedelijk niet voor lange tijd meer. Ik had lang geaarzeld de nieuwe besturingssoftware El Capitan te installeren, maar er komt een moment dat het gebeurt. Ik vind het dramatisch wat ik heb meegemaakt. Het lijkt allemaal nu te werken, maar vraag me niet hoeveel tijd en energie dit gekost heeft. Apple gedraagt zich steeds meer als een arrogante leverancier die lak heeft aan haar klanten. Ik kan het niet anders verklaren. Monopolistisch gedrag. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een zo belangrijke update al je mail verkeer lam legt. Gelukkig had ik mijn inboxen leeg gemaakt (anders was het nog vervelender geweest). Waarom kan men zelfs na 3,4-1 jaar nog niet voor elkaar krijgen dat dit in 1x goed werkt. Waar zijn de duidelijke beschrijvingen en oplossingen als het fout gaat? Waarom laat u incompetent personeel helpdesks bemannen waarbij je het uiteindelijk zelf beter weet? Dankzij de diverse fora en andere websites kom je wel achter de oplossingen. Accounts moest ik verwijderen en opnieuw installeren. Bij verwijderen e-mail kwamen ze gewoon weer terug, ook in mijn archief folders –dat is tock lokale data- (hoe kan dat, toch allemaal in de cloud?)? Diverse instellingen veranderen, nieuwe serveradressen, etc. Verder kwam ik erachter dat er op de server nog allerlei mail stond vanaf 2013? Hoe kan dit? Terwijl ik al die tijd mail permanent had verwijderd? De vraag rijst dan: wat is er nog meer verborgen gehouden voor de gebruiker/klant? Uiteindelijk heb ik die met accountinfo > quota allemaal handmatig weer verwijderd. Maar is het nu echt weg? Het vertrouwen is weg. Er was ook geen enkele waarschuwing gegeven dat met name bij Mail problemen zouden optreden. Ook dat vind ik lakbaar gedrag. Op internet lees je op diverse fora zoveel problematiek over deze installatie en vooral de Mail functie erna. Apple ga je schamen !! Van hoge kwaliteit en de navante hogere prijs verwacht je ander gedrag.

Indien Apple updates pas vrijgeeft als dit soort problemen niet meer voorkomen.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jgros