Klacht: *Update 06-07* Otto lak aan leveringstermijn en als men eindelijk levert is het OF beschadigd OF verkeerd

op 03 juli 2012 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Graag zou ik een klacht willen indienen over de service van Otto omtrent mijn 2 bestellingen van Otto.

Wandmeubelkast:
Mijn eerste klacht gaat over een wandmeubel die ik op 06-05-2012 besteld heb.
Voor deze bestelling van de wandmeubel heb ik ook de bijbehorende verlichting in 1 order besteld.
Na 4 weken heb ik de bestelling binnen gekregen van de wandmeubelkast. Toen ik deze uitpakte bleek dat de verlichting niet aanwezig was welke wel nodig is om die wandmeubel in elkaar te zetten, omdat deze ingebouwd dienen te worden.
Na een telefoontje naar Otto bleek dat de verlichting later komt. Een aantal dagen later toen ik bij mijn nieuwe woning kwam lag daar een pakketje in mijn portiek? Ik begrijp dat dit niet geheel de schuld van Otto is maar ik vind het toch wel uiterst dubieus dat er waardevolle pakketten gewoon in de portieken gedumpt worden?
Na deze opengemaakt te hebben bleek dat ook dit pakketje niet volledig was. Wederom een telefoontje naar de Otto en ook nu bleek dat de overige verlichting later komt.
Heb op 08-06 een mail gekregen van de Otto dat de verlichting pas einde van de maand juni!

Ook heb ik de Otto gebeld omtrent de verlichting. Dit omdat er nogal verwarrend over beschreven wordt op de site.
Er staat dat het LED-verlichting is, maar ook dat het Neon is? Ook had ik een vraag of dit gekoppeld kan worden.
Anders zou ik telkens voor 1 wandmeubel alle 4 de verlichtingspanelen los van elkaar moeten bedienen om alles aan te krijgen. Met deze vraag kon de besbetreffende dame mij niet helpen. Zij heeft de desbetreffende vraag doorverwezen naar de ‘gespecialiseerde’ afdeling en zij zouden dan weer contact met me opnemen.
Na 2 dagen kreeg ik idd een telefoontje van de Otto. Over de verlichting is me verteld dat het gewoon NEON-verlichting is terwijl er op de site en mails van Otto gesproken wordt over LED-verlichting. Over het koppelen van de verlichting kon ze me helemaal niets vertellen. Maar volgens haar kon de Electromonteur me daar ongetwijfeld mee kan helpen? Dat begrijp ik dat hij dat zou kunnen, maar als je een product verkoopt verwacht ik toch dat je alles in 1x aan/uit kan doen ipv via 4 schakelaars voor 1 wandmeubelkast?

Hoe kan het dat er 1 bestelling in 3en geleverd moet worden? Waarom zo omslachtig met extra kosten van dien? Nu staat mijn huis vol pakketten waar ik momenteel helemaal niets mee kan, omdat de verlichting op zich laat wachten?

Op 18-06 heb ik een klacht ingediend, omdat niemand mij kan vertellen wanneer de laatste verlichting eens verwacht kan worden. Heb op 02-07 antwoord gekregen dat de laatste verlichting eindelijk onderweg is, maar dat het nog wel 10 werkdagen kon duren! Dus al met al 2,5x de geschatte leveringstermijn.

======
Garderobekast:
Mijn 2de klacht gaat over de garderobekast en de service.
Op 03-05-2012 heb ik een garderobekast bij Otto besteld. Deze is 07-06-2012 bij me afgeleverd.
Helaas was 1 van de 10 pakketjes beschadigd. De transporteur heeft dit aan mij doorgegeven en heeft dit ook in
zijn papieren opgenomen. Ik heb gelijk de Otto gebeld met het feit dat dit beschadigd is en dat het pakket
opnieuw opgehaald dient te worden en daarvoor een nieuwe moet komen. Omdat dit ook door de transporteur opgemerkt was en voor getekend is zou dit snel opgelost worden.
Vandaag op 18-06-2012 heb ik nog steeds niets van de Otto vernomen omtrent dit pakket dus heb ik jullie
wederom gebeld. Deze dame kon nergens zien dat er iets gedaan is omtrent het beschadigde pakket en heeft voor
mij nu OPNIEUW dit pakket moeten aanvragen.
Zodoende was ik inmiddels 1,5 week verder en nu pas wordt er dan eindelijk iets gedaan? Wat als ik nou nog 2 weken had gewacht? Dan zou er al die tijd helemaals met mijn telefoontje omtrent het beschadigde pakket gedaan zijn en had ik nog weken langer moeten wachten tot de kast eens gemonteerd kan worden? Ben toch benieuwd wat er met mijn 1ste telefoontje gedaan is dan?
Eindelijk kreeg ik het bericht dat het beschadigde pakketje op 03-07 gebracht zou worden.
Als antwoord op mijn klacht van 18-06 kreeg het volgende te horen; (ik citeer)”Voor alle ongemakken zal ik als tegemoetkoming de transportkosten van 19 euro voor u afboeken”? Sorry, maar moet ik dit als een geschenk zien? Het kan niet zo zijn dat wanneer er pakketten beschadigd geleverd worden de klant daarvoor moet opdraaien.

Ik vrij genomen op 03-07 om pakket in ontvangst te nemen en de kast in elkaar te zetten. Wat blijkt, heeft men het verkeerde pakket opgestuurd en kan ik zodoende WEER wachten.
Heb getracht om een leidinggevende te spreken, maar die was niet in de buurt en of ik later terug kon bellen. Ik later teruggebeld en blijkt dat er helemaal geen leidinggevende aanwezig te zijn?

Ik zit nu in totaal met 14 pakketten thuis waar ik helemaal niets mee kan en voorlopig is het leed nog steeds niet geleden en worden mijn ervaringen met Otto steeds pijnlijker.

*UPDATE*
Op 06-07 kwam ik aan bij mijn appartement en WEER lag er in mijn portiek een pakketje en WEER is dit niet datgene waar ik naar op zoek was. Sterker nog, dit hele pakket komt niet overeen met welk van de al reeds verkregen 10 andere pakketten! Dus waar dit nou weer vandaan komt? Wederom Otto gebeld. Men weer mijn pakket nr vergelijken met het artikel nr op het internet, maar dat komt niet overeen en men begrijpt maar niet waarom! God mensen, HET GAAT OM HET PAKKER NR EN NIET OM HET ARTIKEL NR. Wat interesseert het de mensen al die 10 verschillende pakket nr’s nou als dat op internet zou staan? Wordt dus nog vervolgd.
Eén klein lichtpuntje in deze diepe diepe duisternis. Na 2 maanden heb ik eindelijk mijn laatste licht-onderdeel van mijn wandmeubelkast ontvangen.

Zou het niet meer dan normaal vinden dat hier een schadevergoeding tegenover staat. Dit nog buiten de kosten die gemaakt zijn om telkens weer in de woning aanwezig te moeten zijn om elke pakketje weer in ontvangst te moeten nemen, de bijkomende telefoonkosten die er gemaakt zijn omtrent de status van mijn bestellingen aangezien Otto ook hiervoor extra kosten vraagt en aangezien ik al dik een maand tussen de pakketten moet wonen.

Aangezien ik pas ruim een maand na mijn bestelling op de hoogte ben gebracht van de vertraging heb ik volgens de voorwaarde Artikel 14.3 al het recht om de overeenkomst zonder kosten te laten ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

OTTO

Heeft op 14 september 2015 om 09:55 geantwoord

Goedendag,
OTTO heeft zich onlangs geregistreerd bij Klacht.nl. Mocht uw klacht nog steeds actueel zijn horen wij dit graag van u.
U kan telefonisch contact opnemen via 0900-1901 of e-mailen naar klantenservice@ottobv.nl.

OTTO
Klantenservice