Klacht: Uitval intercity zonder verklaring

op 10 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De intercity van 7.20 uur Hoorn Deventer d.d. 6-10-16 viel uit. Ik wilde deze trein nemen tot Amsterdam Sloterdijk. De reden waarom deze Intercity niet reed werd niet vermeld (machinist verslapen?). Ik had de intercity van 7.33 kunnen nemen, maar gezien het kleine treintje en het overvolle perron met reizigers van 2 treinen dus heb ik deze trein niet genomen. Het was mogelijk dat ik iets later op mijn afspraak kon komen,dus heb ik de sprinter naar Hoofddorp van 7.36 uur genomen. Ik was uiteraard niet de enige. Deze sprinter stroomde ook vol dus ben ik 1e klas gaan zitten en met mij nog andere reizigers. De conductrice had dit uiteraard in de gaten ( normaal is de 1 e klas coupe nagenoeg leeg) en stapte direct de coupe in. Bijna elke reiziger in deze coupe beschikte niet over een 1 e klas ticket . Twee heren gingen in discussie toen zij aangaf dat zij niet kon accepteren dat zij eerste klas waren gaan zitten ondanks de overvolle sprinter.Ook zij wist niet wat de reden was waarom de intercity van 7.20 niet reed. Ze gaf zelfs te kennen dat de reizigers er eventueel uitgezet konden worden waarop men met enigszins verontwaardiging op reageerden, beslist niet agressief. Uit eindelijk besefte de conductrice dat zij zeer onredelijk was geweest en gaf te kennen dat gezien de overvolle sprinter reizigers met een 2 e klas ticket ook 1 e klas mochten zitten.Jammer dat de conductrice niet eerder de situatie heeft ingeschat. natuurlijk moet zij haar werk doen, maar ook flexibel kunnen zijn wanneer een situatie daarom vraagt.

Een goed knschattingsvermogen van het NS personeel zou welkom zijn.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS