Klacht: Uiterste Discriminatie

op 13 juli 2017 over CBR in de categorie

Ik had mijn tweede rijexamen en ben daar voor gezakt, echter deze keer is er een hele corrupte gang van zaken geweest.

De eerste keer dat ik voor mijn examen was gezakt kwam door de zenuwen, mijn concentratie zat er gewoon niet lekker bij waardoor ik allerlei rare foutjes maakte.
Echter deze keer had ik een examinator die mij discrimineerde.
Mijn examinator ontving mij niet met een vriendelijk welkom en toen wij aan tafel zaten had zij veel kritiek over de foto die op mijn Identiteitsbewijs stond zonder enige reden. De examinator liet mij overduidelijk merken dat zij mij niet mocht, het is van belang om te weten dat ik deze mevrouw niet ken en nooit wat heb aangedaan. Toen wij naar buiten liepen hoorde er een ”kentekentest” te zijn, echter vertelde zij dat dit niet nodig zal zijn. (wat heel apart is aangezien dit gewoon verplicht is)

Ik reed voorzichtig weg van het CBR en heb in volle rust alle wegen in die regio netjes bereden (30 km/h).

Nou had ik op het internet gelezen dat het goed is voor de zenuwen om te praten met de examinator en dat begon ik ook te doen. In het verhaal hiervan is overduidelijk te zien dat zij mij helemaal niet mocht.

Ik vroeg aan haar ”In wat voor een auto rijdt u?” Waarop zij arrogant antwoordde: Een auto.
Toen vroeg ik vriendelijk, want ik dacht dat ze mijn vraag niet had begrepen: Maar wat voor een merk rijdt u?
”Een goed merk” zei ze met een denigrerende stem.

Ik wist vanaf dat moment al dat deze mevrouw een hekel had aan jonge mensen. Ik kon mij geen ander antwoord bedenken.

Het examen verliep naar mijn idee geweldig! De mevrouw schreeuwde naar mij dat ik te langzaam reed in een 30 km/h weg. Ik had de auto op cruisecontrol gezet op 30km/h in de tweede versnelling, waarop ik ook antwoordde dat ik reed zoals toegestaan was. Zij vond dat maar flauwekul en liet dat ook sterk merken.

De rest van het examen heb ik perfect doorstaan want ik had het idee dat deze mevrouw Brummans dit expres deed om te kijken of ik wel efficiënt als chauffeur te weg kan gaan, wat ik zeker zou kunnen waarderen.

Toen wij terugkwamen bij het CBR liep Sylvia met een grijns op haar gezicht, naar binnen.

Zij liet mij met trots weten dat ik gezakt was voor mijn examen met als reden dat ik te voorzichtig was bij de 30km/h weg (waar ik gewoon mij heb gedragen als een goede bestuurder)

Vol verbazing ben ik hier nu nog deze klacht aan het schrijven want dat zo’n onprofessionele vrouw mag werken bij een nationaal bekend bedrijf als het CBR is voor mij echt taboe.

Ik, als student, heb al meer dan 400 euro besteed aan het tweede examen die werd beoordeeld door een onprofessionele mevrouw. Nu kunt u zich inbeelden dat ik, als student, zo’n bedrag als 400 euro niet zomaar kan kwijtschelden.

De naam van deze examinator is Sylvia Brummans.

Op haar Linkedin pagina staat: ”Examinator van rijexamens voor de categorie B, met als specialisaties de Faalangsexamens en Medische examens.”

Het faalangst gedeelte is naar mijn ervaring niets van gebleken, zij heeft mij alleen zenuwachtiger gemaakt. misschien wel naar mensen van haar eigen leeftijd en geslacht, maar zeker niet voor mijn ”soort”.

Absurd.

Een terugbetaling van de lessen en het examengeld (van alleen dit examen en de lessen voor dit examen) en een verzekering dat ik deze mevrouw volgende keer niet krijg als examinator, zodat ik in alle rust kan rijden zoals ik, een goed rijdend persoon, kan rijden. Mijn enig doel is rechtvaardigheid.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

Reactie van de melder van de klacht DHRA

4 maanden geleden - Op haar LinkedIn pagina staat ook nog eens: ''Analytisch, praktisch, empatisch, respectvol, eerlijk, betrokken, positief.'' Zij heeft geen empathie, respect, praktische vaardigheden, eerlijkheid, betrokkenheid of positiviteit naar mij getoond.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DHRA