Klacht: uitbreiding hypotheek

op 28 september 2016 over SNS Bank in de categorie Banken

Kort gezegd is de klacht dat ik een met een klein bedrag mijn hypotheek wil verhogen, maar ruim 20% aan kosten moet maken om dat mogelijk te maken. Dat vindt ik onaanvaardbaar en ook niet nodig.

Want:

Ik kan eigenaar worden van mijn grond doordat de gemeente van de erfpacht af wil. Eigenaar worden van de grond betekend waardevermeerdering van de woning (gunstig voor de bank bij executie verkoop, risico verlagend dus)
Voor een eerder verbouwing is mijn huis getaxeerd. Dat bedrag ligt gelijk aan het totaal bedrag na uitbreiding van mijn hypotheek. Echter de taxatie is langer geleden en zal opnieuw moeten. Jammer want het huis zal meer waard worden en al meer waard zijn gezien de huizenprijs stijgingen van de afgelopen twee jaar

Kosten zijn nodig voor de administratieve handelingen en voor de inkomenscheck. Samen zou dat niet hoger hoeven zijn dan een halve dag werk voor een bank medewerker,

Ik ben tevreden als de bank mij met beduidend minder kosten toch een uitbreiding op de hypotheek verstrekt zonder de standaard kosten voor het advies (heb ik immers niet nodig).
5% aan kosten lijkt me redelijker dan de 20% die het me nu zou kosten

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over SNS Bank

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SNS Bank in behandeling genomen

Bericht van SNS Bank

2 maanden geleden - Beste Auke, Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je ontevreden over ons bent. Via deze weg nemen we geen klachten in behandeling. Je klacht mag je rechtstreeks bij ons indienen via het klachtenformulier op onze website: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html. Daar nemen we je klacht snel in behandeling en zoeken we vervolgens naar de juiste en gepaste oplossing. Zo behandelen we elke klacht gelijkwaardig. Dank voor je begrip. Groet, SNS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door aukezwart