Klacht: Uitbetaling?

op 04 april 2013 over CAK in de categorie klachtmelden

In 2011 ontving ik van het CAK de uitekring in het kader van de WTCG. Eind vorig jaar had ik echter niets ontvangen (ook geen beschikking). Ik heb daarom in januari het zelf aangevraagd. Maar ik heb nog steeds geen beschikking en pas na het tweede telefoontje een ontvangstbevestiging.
Na een aantal telefoontjes met het CAK werd me duidelijk dat een evt. uitbetaling wel eind april kan worden. Dat is natuurlijk wel erg lang wachten, maar ja, wat doe je er aan…
Nu kreeg ik begin maart een brief dat ik in 2011 ook teveel eigen bijdrage Wmo heb betaald en bijna €100,- terug zou krijgen.
Na weer een telefoontje (ik moet zeggen dat ze echt heel vriendelijk aan de telefoon zijn) kreeg ik te horen dat dit bedrag eind maart zou worden uitbetaald.
Helaas… ik heb nog niets mogen ontvangen. Hoe aardig je ook te woord wordt gestaan, het klopt jammergenoeg niet wat ze je vertellen.
Nu ga ik ook voor de uitbetaling van het andere bedrag vrezen, zeker als je de andere klachten zo leest…

*Update: de teveel betaalde eigen bijdrage is vandaag (8/4) teruggestort. Toeval?*

Ik zou blij zijn als in ieder geval de te veel betaalde eigen bijdrage z.s.m. wordt overgemaakt en nog blijer als dan ook eind van deze maand het WTCG-geld er is.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht Pumuckel

7 jaren geleden - Dat ik de teveel betaalde eigen bijdrage inmiddels heb ontvangen had ik al gemeld. Ik ontving inderdaad een beschikking waarin vermeld wordt dat ik niet in aanmerking kom voor de WTCG. Dit omdat er geen gegevens van mijn gemeente zijn. Ik heb alle keren aan de telefoon gevraagd of ik die aan moet leveren of dat het CAK dit opvraagt. Dit zouden zij doen, werd mij verzekerd. Nou, blijkbaar niet dus... Nu moet ik weer bezwaar maken, want ik heb een rolstoelindicatie voor 2011 en heb er dus WEL recht op. Zucht....zo duurt het nog langer allemaal. Ik ben dus zeker niet tevreden met de oplossing en zou willen dat het CAK doet wat het moet doen en de klant niet met een kluitje in het riet stuurt!!!

CAK

Heeft op 15 april 2013 om 13:56 geantwoord

Het spijt ons dat deze klant langer dan gewenst op de terugbetaling van de teveel betaalde eigen bijdrage heeft moeten wachten. Het bedrag is inmiddels aan de klant terugbetaald. Voor de tegemoetkoming vanuit de Wtcg hebben wij de beschikking vorige week aan de klant toegestuurd.

Wij beschouwen deze klacht daarom als opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Pumuckel