Klacht: Uit de bus gezet

op 11 september 2016 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Op 11 september 2016 om 20:12 is de vriendin (Ishana) van mijn zoon Hielke van 15 jaar op de bus gestapt op de Brink in Zuidlaren. Zij is ook 15 jaar. Bij de buschauffeur heeft zij een 2 Euro kaartje gekocht.

Bij de laatste bushalte in Zuidlaren (N34) is de buschauffeur gestopt en heeft zij Ishana gevraagd naar haar kaartje. Dit was dus het 2 Euro kaartje, de buschauffeur zei dat een 2 Euro kaartje niet voldoende was om naar Groningen te komen. Ze zei eveneens dat ze niet meer geld had om de reis te vervolgen. De buschauffeur zei dat zij een probleem had en vervolgens sommeerde de buschauffeur haar de bus te verlaten.

Nu wordt een kind van 15 jaar ’s avonds bij de laatste halte uit de bus gezet niet wetende dat ze fout zat. In een voor haar onbekend dorp op bezoek bij haar vriendje. Ik ben persoonlijk samen met mijn vrouw zeer boos op de manier hoe hier met kinderen wordt omgegaan, kinderen van 15 jaar die alleen met de bus gaan en hopen dat de bus en hun chauffeur of chauffeuse hen veilig op de plaats van bestemming afzetten.

Dat er een 5 Euro kaartje betaalt moet worden ben ik inmiddels achter. Heb informatie ingewonnen bij 0900 9292, het klopt inderdaad dat er een 5 Euro kaartje nodig is om van de Brink in Zuidlaren naar Groningen Hoofdstation te komen. Dus dat klopt als een bus. Maar als Ishana op de heenweg ook al met een 2 Euro kaartje is gekomen gaat zij ervan uit dat de terugreis net zo gaat. Dat is een hele logische gedachte voor een kind van 15.

Maar nu zitten hier 2 boze ouders die er totaal niet bij kunnen dat een kind van 15 aan haar lot is overgelaten. Graag willen wij compensatie voor de busreis en een excuus van de buschauffeur voor deze totaal onnodige actie.

Niet... zie klacht

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RobertPelgrim