Klacht: Typhone verzuimt om foutief geplaatste order te annuleren bij de provider en komt afspraken niet na.

op 18 juni 2016 over Typhone in de categorie Telecomwinkels

Klachten over de door deze organisatie foutief geplaatste order en de afspraken die per telefoon en mail met deze organisatie zijn gemaakt, worden niet nagekomen. Vanaf half mei 2016 tracht ik een oplossing te krijgen voor een door deze organisatie verkeerd ingevoerd abonnement en de annulering daarvan bij Tele2. Het betreft een verlengingsaanvraag bij Tele 2 met een bundel van 1,5 Gb+ Onbep. min plus toestel. Op 12 mei jl. bij Typhone online geplaatst en het bedrag voor een toestel overgemaakt en na 3 werkdagen ontving ik via de mail de mededeling, dat mijn aanvraag niet in behandeling genomen kon worden, omdat mijn einddatum te ver in de toekomst lag. Heel vreemd, want mijn einddatum van het abonnement is 1 augustus 2016 en bij Tele 2 kun je vanaf 4 maanden voor die einddatum het abonnement verlengen. Hierover contact per telefoon en mail gezocht maar helaas niet de juiste informatie ontvangen. Front Office kreeg niet de juiste informatie van de Back Office. Heb toen besloten om mijn order te annuleren. Hierover diverse mails gestuurd en ook telefonisch contact onderhouden. Hieronder de tekst van Typhone:
27 mei 2016
Ik zie in mijn systeem dat de annulering op 19-05 is aangevraagd, een annulering duurt 3 tot 10 werkdagen. Zodra je de annuleringsbevestiging in de mail hebt ontvangen kan je het reeds betaalde bedrag terug verwachten binnen 10 werkdagen.
Je bestelling met ordernummer 115037952 is geannuleerd. Mocht je een betaling gedaan, dan storten wij deze binnen uiterlijk 10 werkdagen terug. Wij hopen je in de toekomst alsnog van dienst te mogen zijn en zien je graag terug bij Typhone.nl
Heb vervolgens contact gezocht met Tele2 over de mogelijkheden van een verlengingsaanvraag. Wat bleek, dat Typhone mijn aanvraag voor annulering bij Tele2 vanaf 19 mei tot op heden helemaal niet heeft geannuleerd. Ze hebben zelfs een foutieve bundel ingevoerd namelijk een bundel van 1 Gb+ 100 min. voor een maandelijkse het bedrag van € 26,= en dat zij deze order al een dag na mijn online-aanvraag (13 mei 2016) hebben geplaatst. Het is toch in en in triest dat deze organisatie je als klant je zo beduvelt.
Vervolgens diverse mails gestuurd naar Typhone en diverse telefoontjes gepleegd om de annulering ook bij Tele 2 ongedaan te krijgen maar telkens verschuilt men zich achter het feit dat de Back Office van Typhone de foutieve afhandeling en annulering had moeten verwerken en dat niet voort elkaar krijgt. Hun systeem meldt dat de annulering is doorgezet maar vervolgens geen actie in is ondernomen. De Front Office verwees zelfs naar het Hoofdkantoor die de actie had moeten overnemen om de annulering bij Tele2 via de dealersdesk ongedaan te maken. Ook de inzet van hun teamleider heeft tot niets geleid. Maar wie heeft de fout gemaakt? Ik als klant? Je zou het bijna gaan geloven. Het ergste is nog dat Typhone onderkend dat de afhandeling beschamend is maar met een goede oplossing voor hun foutieve handeling komt men niet.
Hieronder een deel van hun reactie uit de diverse mails.

31 mei 2016-06-18
Wat vervelend dat het bij de backoffice niet goed is doorgekomen. Ik zie nu wel dat we een aanvraag hebben staan bij tele @ voor de annulering. De rede dat ik in mijn vorige mail aangaf dat de annulering verwerkt zou zijn is omdat er in mijn systeem niet te vinden was dat er al een aanvraag bij tele 2 gedaan zou zijn. Mijn excuses hier voor. we gaan zo snel mogelijk zorgen dat de aanvraag bij de provider ook geannuleerd wordt.
2 juni 2016
Ik heb je bericht doorgezet naar mijn teamleider. Deze kan nagaan of het inmiddels is gelukt met de annulering bij Tele2. Ik zou je graag verder helpen maar kan dit zelf niet inzien. Ik moet je vragen nog even geduld te hebben. Mijn excuses voor het ongemak!
Ook de klantenservice van Tele2 is niet in staat om dit probleem adequaat op te lossen. Volgens Tele2 kan dit binnen 10 minuten uit het systeem verwijderd worden als Typhone via de Dealersdesk en Back Office de annulering meldt en zolang Typhone de annulering niet meldt dan gaat de foutieve bundel m.i.v. 1 augustus 2016 in. Een fout maken is geen probleem maar zorg als organisatie dat je laat zien dat je klachten adequaat aanpakt. Zoals dit wordt aangepakt is belachelijk bizar.
Dat is voor mij straks reden om per 1 juli 2016 een schadeclaim in te dienen voor de 2 jaren en de maandelijks abonnement waar ik geen opdracht voor heb gegeven. Deze datum is gebaseerd op een opzegtermijn van een maand bij de provider bij opzegging.

Als klant heb ik de behoefte om serieus genomen te worden. Heb geen behoefte aan niet gemeende excuses. Hoofdkantoor, de Back Office en teamleider van Typhone hun fout toegeven en herstellen, zodat de annulering voor 1 juli 2016 bij Tele 2 te hebben opgelost.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Typhone

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Typhone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rwdorfel