Klacht: Tweede (!) klacht betreft afhandeling reclamatie

op 13 augustus 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

Ik heb dezelfde klacht hier al eerder geplaatst. Ewp zei hem te hebben opgelost, echter is dit niet het geval.
Ik heb mijn klacht op hun advies naar het klachten bureau gestuurd. Er is mij beloofd dat ik binnen 30 dagen reactie zou krijgen. Ik heb nu na 35 dagen nog steeds niks gehoord.
Ondertussen zijn de kosten die ik teveel heb betaald nog steeds niet vergoed, mijn telefoon is nog steeds stuk terwijl ik nu al 5 maanden lang mijn verzekering en abonnement moet door betalen.

Het zit namelijk zo:
In maart 2016 heb ik mijn telefoon opgestuurd naar mijn verzekering. Ik had een scherm met een barst er in, deze is gemaakt door het reparatiecentrum.
Echter, toen ik mijn telefoon terug kreeg, deed zich er een probleem voor.
Wanneer ik met iemand belde, konden zij aan de andere kant van de lijn mij niet verstaan.
Het klonk alsof ik ‘onder water’ was, aan de andere kant van de lijn, en mijn woorden waren slecht verstaanbaar.
Wanneer ik headphones/oordopjes gebruikte bij het bellen was ik beter verstaanbaar, dus vermoedelijk heeft het te maken met het microfoontje/luidspreker.
Dit probleem was er eerder nooit geweest, dus ik hou het reparatiecentrum hiervoor verantwoordelijk.
Ook heb ik beide keren, bij 1e keer opsturen en bij de reclamatie, aangegeven dat mijn mobiele internet niet werkte, hier is tevens niks mee gedaan.

Ik heb mijn telefoon als reclamatie opgestuurd, en ik krijg deze niet gerepareerd terug. Ook moet ik 35,- euro betalen vanwege de tests die zijn uitgevoerd. Terwijl mijn telefoon nog steeds stuk is.
Plus, de verantwoordelijkheid van wat er stuk is ligt bij het reparatiecentrum/EWP, niet bij mij. Ik had mijn telefoon dan ook zo snel mogelijk weer opgestuurd toen ik het probleem tegenkwam (ik heb hem maar een kleine week thuis gehad).
Het komt erg oneerlijk op mij over dat ik in eerste instantie voor fout moet betalen. En daarbij is mijn telefoon nog steeds stuk. Ik vind dit erg onterecht.
Ik wilde de (onverwachte! – Ik kwam hier pas achter toen ze per post mijn telefoon terug kwamen brengen -) 35,- euro dan ook niet betalen, maar anders kreeg ik mijn telefoon niet terug.

Ik heb hier contact over gehad met EWP klantenservice, en ik had telefonisch afgesproken dat ik mijn telefoon aan zou nemen, de kosten zou betalen en met jullie een nieuwe afspraak zou maken over het opnieuw laten maken van mijn telefoon en over wat er met de kosten zou worden gedaan.

Nu heb ik per email verder contact gehad met de klantenservice van EWP, zoals mij telefonisch geadviseerd was. Echter, hier kwamen zij mij op geen enkele manier tegemoet. Ik kon mijn telefoon opnieuw opsturen. Maar de kosten van de eerdere reclamatie namen ze niet voor hun rekening, terwijl de verantwoordelijkheid van de kapotte telefoon bij hen ligt en ze er niks aan hadden gedaan terwijl ik deze als reclamatie had opgestuurd. Daarnaast weigeren ze nu om toe te zeggen de kosten te vergoeden als ik mijn telefoon weer als reclamatie opstuur.
Volgens hen moeten zij eerst bepalen of de reclamatie gegrond is.
Naar mijn mening moeten ze dit al gedaan kunnen hebben.
En aangezien dit voorheen fout is gegaan, durf ik hier nu niet op te vertrouwen.

Ik zou het terecht vinden als EWP de kosten voor hun rekening zou nemen, van de 1e keer opsturen betreft de reclamatie en de komende 2e keer.
Ik heb wanneer het mijn eigen schuld was (2x voorgekomen) netjes mijn eigen risico betaald en ik betaal maandelijks premie.
Dit maal heb ik mijn telefoon stuk van EWP terug gekregen, dus het lijkt mij logisch dat de kosten dan voor hen zijn.

Telefoon: sony Xperia compact Z1
Contractnummer: 52964564
Reparatiecentrum: opgestuurd naar Repair Management

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over EWP European Warranty Partners SE

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over EWP European Warranty Partners SE nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Lauren1234