Klacht: tweede afleverpoging? nou, nee.

achorr op 11 november 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
βœ… Klacht opgelost op 11 november 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste Sander, Heel erg vervelend dat u het pakket niet heeft ontvangen, terwijl u wel thuis was. Ik begrijp dat dit frustrerend is en ik wil u daar onze oprechte excuses voor aanbieden. Ik heb intern melding gemaakt van uw...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 11 november 2014

Een klant van DHL was de hele dag thuis aan het werk, maar ontving halverwege de middag een briefje van DHL dat ze een pakket hadden geprobeerd af te leveren. De klant voelde zich niet serieus genomen toen DHL aangaf dat het niet aan hun personeel kon liggen en moest het pakket zelf ophalen aan de andere kant van de stad. De klant gaf aan in de toekomst liever gebruik te maken van andere bezorgdiensten.

Mijn Klacht:

Was de hele dag thuis aan het werk en hoor halverwege de middag een briefje door de bus vallen. Naar later bleek een formulier van DHL waarmee ze aangeven langs te zijn geweest om een groot pakket af te leveren. Even vergeten om op de bel te drukken? Kan gebeuren natuurlijk, maar dan verwacht ik wel dat ze hun fout herstellen. Gelijk DHL gebeld, maar nee hoor, het kan absoluut niet aan hun personeel hebben gelegen. Dit was echt hun tweede afleverpoging en het pakket mag ik nu komen halen aan de andere kant van de stad, ergens in het westelijk havengebied. Snel verdiend op kosten van de geadresseerde… Volgende keer graag GLS of TNT, die begrijpen dat je moet aanbellen als je iets komt afleveren.

Gewenste Oplossing:

Gewoon je fout toegeven en af komen leveren. Ze rijden hier dagelijks door de straat.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 november 2014 om 10:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sander,

Heel erg vervelend dat u het pakket niet heeft ontvangen, terwijl u wel thuis was. Ik begrijp dat dit frustrerend is en ik wil u daar onze oprechte excuses voor aanbieden. Ik heb intern melding gemaakt van uw klacht. Dit zal met de betreffende bezorger besproken worden.

Dit pakket is vanwege het gewicht overgedragen aan onze zakelijke afleverservice. Dan zijn er helaas minder mogelijkheden dan bij onze particuliere service. Zij kunnen maximaal twee afleverpogingen doen en daarna kunt u het pakket zelf ophalen. Ze hebben helaas geen afhaalpunten in de stad. Ook is het voor ons niet mogelijk om het pakket nog een keer in uitlevering te laten gaan.

Onze excuses voor deze vervelende situatie. Als u nog vragen heeft, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk β€” niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM