Klacht: Twee spotify abonnementen

op 02 mei 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Afgelopen week met veel verbazing een gesprek gehad met een (overigens zeer vriendelijke) klantenservicemedewerker van de KPN over de kosten van Spotify die ik maandelijks aan de KPN betaal, terwijl ik een ‘gratis’ account heb.

Het zit als volgt. Bij het controleren van de facturen van de KPN (2 abonnementen voor mobiele telefoon en 1 alles-in-1 pakket, 3 facturen per maand), kwam ik erachter dat op twee facturen een Spotify abonnement vermeld staat. Op de ene factuur (alles-in-1) staat dat ‘gratis’ Spotify, terwijl ik er op de andere factuur (mobiel) 7,50 voor betaal. Dit vond ik vreemd, aangezien ik maar 1 account gebruik, en wel degene die ‘gratis’ is bij mijn KPN abonnement.

Na een lang gesprek met de KPN lijkt het onduidelijk te zijn wat exact de situatie is. Per 16 september 2015 heb ik recht op gratis Spotify bij mijn alles-in-1 abonnement, hetgeen halverwege oktober geactiveerd is via het MijnKPN-portaal. Echter, schijnbaar is er (ik vermoed door een onduidelijke pagina) een Spotify account geactiveerd via een mobiel abonnement, en niet via het alles-in-1 abonnement. Hierdoor heb ik twee account, eentje die gratis is, en eentje die 9,99 per maand kost. En dat terwijl ik er maar 1 gebruik. Anderhalf jaar verder is het volledig onduidelijk hoe dit exact komt. Ik meen namelijk dat ik mijn ‘gratis’ account geactiveerd had, en niet een account voor 9,99 per maand. Het enige dat zeker is, is dat ik al die tijd recht had op een gratis spotify account en dat deze nooit geactiveerd is, terwijl ik maandelijks via een andere factuur abonnementskosten betaalde.

De klantenservicemedewerker gaf aan dat het enige dat zij kan doen is het abonnement opzeggen (oja, wel met een maand opzegtermijn), en mij een link sturen om het ‘gratis’ account te activeren. Dit voelt voor mij als zeer onrechtvaardig.

Ik zou het redelijk vinden al zou KPN de kosten voor het spotify-abonnement terugbetalen (van de afgelopen anderhalf jaar). Zij kunnen zien dat ik het ene gratis account nooit gebruikt heb, terwijl ik op een andere factuur abonnementskosten betaal.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DvA1993