Klacht: Tv nog geen 5 jaar oud en onderdeel niet meer leverbaar

op 29 november 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Op 16 januari 2012 de 46PFL9706K/02 TV voor € 2.099 gekocht bij Foka te Rotterdam. Vanwege een storing de TV ter reparatie aangeboden bij CE-Repair. Vandaag kreeg ik te horen dat het onderdeel dat nodig is voor de reparatie niet meer beschikbaar is. Buitengewoon vreemd in de wetenschap dat de Economische levensduur wettelijk ten minste 7 jaar is! CE-repair heeft mij i.s.m. met Philips een voorstel gedaan voor een nieuwe TV als vervanging voor het huidige toestel. Het voorstel betreft een 49PUS7101/12 voor een bedrag van € 626,00. Vanmiddag geconstateerd dat dit aangeboden toestel bij Media markt in Amersfoort verkrijgbaar is voor € 829,00. Trekt ik daar € 150,00 af voor de lopende cashback actie dan kost het toestel netto € 679,00. Daar is dan nota bene de coulance van Philips ad € 127,50 al vanaf! Anders gezegd: ik krijg een korting van € 50 voor het feit dat Philips binnen 5 jaar na aanschaf geen onderdeel meer kan leveren!! In de volksmond noemt men dit voorstel een dikke sigaar uit eigen doos!. Bovendien wil ik het aangeboden toestel niet. Als er dan toch een toestel aangeboden moet worden dan opteer ik uitdrukkelijk voor het type 49PUS7181/12. Niet in het laatst omdat de voet van deze TV mooier is. In het bijgevoegde bestand treft u de beschrijving van de storing aan alsmede het aanbod van CE-Repair/Philips.

Bij voorkeur dat het toestel gerepareerd wordt. Indien dit niet mogelijk is dan verwacht ik een reëel aanbod voor het type 497181/12. Onder een reëel aanbod versta ik een maximale bijbetaling van € 475,00.

J.Guis
Faas Eliaslaan 9
3742AR Baarn
e-mail: koos.guis@gmail.com
Tel: 0355429401

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Koos Guis