Klacht: Tuintafel niet goed

op 23 mei 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Op 24/4 hebben wij op de website van de Blokker een nieuwe tuinset besteld. Deze was op voorraad en na een telefoontje afgesproken dat deze op 28/4 zou worden bezorgd.
Het pakket werd inderdaad op de afgesproken dag netjes bezorgd, maar bij het uitpakken van de tafel bleek de eerste de beste tafelpoot beschadigd te zijn. Hierover gebeld met de klantenservice. We moesten de hele tafel weer inpakken en deze zou in zijn geheel worden omgeruild voor een nieuwe tafel. Deze omruilactie werd ingepland voor 3/5. Hiervan hebben we keurig een bevestigingsmail gekregen. Op 3/5 de hele dag thuis gezeten, maar geen bezorger gezien. Op 4/5 de klantenservice weer gebeld. Tsja, de omruiling was keurig ingepland, maar blijkbaar was er iets mis gegaan. Wel erg vervelend, want er had wel de hele dag iemand thuis zitten wachten. Maar goed, direct een nieuwe bezorgdatum ingepland. Met wat puzzelen is de omruilactie weer ingepland voor 11/5. Deze keer heeft de klantenservice direct contact opgenomen met de bezorgdienst zodat het zeker was dat het ook echt ging lukken op de afgesproken datum. Op 11/5 hadden we ’s ochtends nog geen sms-je gekregen met een gepland tijdsvak voor de bezorging, dus direct om 9 uur maar weer naar de klantenservice gebeld. Wat blijkt: De omruilactie stond helemaal niet ingepland in het systeem. Het ging dus niet eerder lukken dan 12/5 om de tafel om te ruilen, maar ja, er moet natuurlijk wel weer iemand de hele dag thuis kunnen zijn. Nieuwe poging: 18/5. En jawel, ’s ochtends keurig een sms-je gekregen met de geplande bezorgtijd en keurig op tijd is de oude tafel omgewisseld voor een nieuw pakket. ’s Avonds de boel uitgepakt, maar helaas. Een tafelpoot heeft een fabricagefout, waardoor het tafelblad niet op de tafel past en van een andere tafelpoot is de lak beschadigd. De volgende ochtend (19/5) weer contact gezocht met de klantenservice. Inmiddels zijn we het vertrouwen kwijt en hebben we weinig behoefte om weer een hele nieuwe tafel te krijgen. We hebben nu in ieder geval nog 3 onderdelen die wel goed zijn. Er wordt geregeld dat we onze 2 beschadigde tafelpoten bij het dichtstbijzijnde Blokker filiaal kunnen omruilen voor 2 nieuwe poten. Ze worden dezelfde dag nog verstuurd en zullen de volgende dag in principe al op te halen zijn, of anders uiterlijk een dag later. Als ze er zaterdag (21/5) nog niet zijn, dan moeten we op 23/5 maar weer contact opnemen met de klantenservice.
Na weer bijna een half uur naar het bandje te hebben geluisterd is de maat nu vol:
We hebben inmiddels 4 dagen thuis moeten blijven, hebben heel wat uren aan de telefoon moeten hangen en hebben deze zomer nog niet 1 keer buiten kunnen eten.

Zo snel mogelijk een complete, onbeschadigde tafel en een compensatie voor de vele uren die we kwijt zijn geraakt aan het bellen met de zeer moeilijk bereikbare klantenservice en de 4 dagen dat we thuis hebben moeten blijven.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Lootsma