Klacht: In gebreken

op 14 december 2019 over Tuinland in de categorie Dierenwinkels

Door een lekkende vaas is er schade aan de vloer ontstaan, na telefonische contact bevestigde de medewerker Tuinland dat er op alle vazenpotten 3 jaar garantie zit en een dergelijke gebreke onder de garantie valt. Wat blijkt echter dat er op het moment van een probleem de garantie voorwaarden onduidelijk zijn en waarop de garantie van toepassing is kan ook niet benoemt worden.

heel dubieus maar…..

De gevolgschade die ik heb is een beschadigde vloer en er is een eigen risico op de inboedel verzekering van €150,- van toepassing.

Juridische gezien is de verkoper verantwoordelijk te houden voor de gevolg schade, de verkoper Tuinland neemt de verantwoordelijkheid niet hiervoor.

De plant is ontmanteld om het probleem te achterhalen.
– de pot is lek (zou niet gegarandeerd kunnen worden)
– De binnen zak was te kort afgesneden, het water liep aan de binnenzijde langs te pot.

De verkoper erkend schuld en geeft mij een vervangende nieuwe pot, maar laten mij op het eigen risico barsten.

Het is gewoon weg te betreuren dat een dergelijke onderneming op deze wijze laconiek omgaat met het vertrouwen waarop een consument zich berust een deugdelijk product te mogen ontvangen en bij gebreken een passende oplossing aangeboden moet krijgen.

Vandaar deze klacht in de hoop dat Tuinland hun standpunt zal herzien en blijk van verantwoordelijkheid neemt, ongelukkig is deze situatie wel te noemen.

Van opzet is er zeer zeker niet te spreken aangezien het gebreken onbedoeld is ontstaan, maar opzettelijk de consument niet schadeloos stellen is wel te Tuinland te verwijten.

Ik wil schadeloos worden gesteld

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tuinland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MikeyZwan