Klacht: aanschaf jong konijn

op 24 mei 2013 over Tuinland in de categorie Dierenwinkels

Wij hebben een jong konijntje aangeschaft die eerst nog niet mee mocht omdat hij te jong zou zijn, maar omdat hij het goed deed mocht hij toch met ons mee. We hebben hem mee naar huis genomen en ons precies aan de regels gehouden wat ons verteld was bij het tuincentrum. Nu is het zo dat wij wel enige ervaring met konijnen hebben omdat ons laatste konijn net 3 maanden geleden is overleden en wij deze 10 jaar hebben gehad. Tot ons grote verdriet werd het konijntje na een week erg ziek, we zijn er dan ook direct mee naar de weekend dierenarts gegaan. Deze vertelde ons dat ons konijntje niet meer te redden was en dat wij hem moesten laten inslapen. Het bleek dat hij een ernstige maag/darm infectie had en al ziek was geweest toen wij hem hebben gekocht. Onze 2 kinderen en wij waren hier behoorlijk kapot van omdat we ons al erg aan het konijntje hadden gehecht.

We hebben direct het tuincentrum gebeld met de mededeling dat ons konijntje moest worden ingeslapen. We hadden een formulier meegekregen dat als er wat was binnen 2 weken met het konijntje wij contact moesten zoeken met het tuincentrum. We kregen tot onze grote verbazing te horen, dat dat heel jammer was, maar ja het was een levend wezen dus dat kon gebeuren. We mochten wel een nieuwe komen uitzoeken. Nou daar zaten we op te wachten terwijl het konijntje net in geslapen was. We hebben later nogmaals contact gezocht met de mededeling dat we niet blij waren met hun antwoord omdat het toch eigenlijk niet de bedoeling was dat het konijntje nu al dood was. Het konijntje was ook niet ingeeent. Wij kregen als antwoord dat ze dit ook niet deden omdat ze dan veel te veel voor een konijntje moesten gaan vragen zo rond de 30 euro. We hebben uiteindelijk de aanschafwaarde van het konijntje en de helft van de dierenarts kosten vergoed gekregen. Maar onze rust is hiermee niet teruggekeerd. Ons jongste kind is nog dagelijks met het konijntje bezig, qua foto’s en praat er nog veel over. Als ze gewoon het konijntje goed hadden ingeeent of hadden nagekeken hadden ze ons veel verdriet bespaard.
Onze dierenarts gaf ook nog aan dat bij Intratuin de konijntjes ook gewoon 18,95 kosten maar dat ze daar wel goed zijn ingeeent.

Dat ze echt er voor uit komen dat ze een fout hebben gemaakt. Ons konijntje was nog geen 8 weken oud toen het al dood ging omdat we het moesten laten inslapen. We hebben meerdere artikelen moeten aanschaffen voor het lieve beestje waar we nu niets meer aan hebben. Zelfs toen we dat aangaven bij de klantenservice zeiden ze dat ze daar niks aan konden doen. We worden gewoon afgescheept, het draait bij dit bedrijf alleen maar om de winst en niet om het gevoel wat mensen hebben.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tuinland

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tuinland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vakantieklachten